خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/06/13 - 12:49
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از ساخت بیمارستان های 10 تختوابی

بیمارستان سازی افتخار نیست

**عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ساخت بی رویه بیمارستان را تحمیل هزینه های هنگفت به دولت و مردم دانست و گفت: بیمارستان سازی به نوبه خودش افتخار نیست، مگر اینکه واقعا کارشناسی شده باشد و یا جایگزین بیمارستان های فرسوده شود.

"علیرضا مرندی" در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه بیمارستان سازی بعضی وقتها مضر است نه مفید افزود: متاسفانه مد شده است که بیمارستان های 10 تختخوابی و 32 تختخوابی ساخته می شود که هیچ اساس کارشناسی ندارد و اصلا قدرت ارائه خدمات مناسب در این ها وجود ندارد. این بیمارستان ها تنها هزینه های هنگفت به گردن دولت و مردم انداخته می اندازند و حاصلی از آن ها نیست.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر ادامه داد: ما الان تخت بیمارستانی کم نداریم بنابراین اگر بیمارستانی می سازیم باید مطمئن باشیم که این جایگزین بیمارستان دیگر می شود و یا برای ساختش توجیه باید داشته باشیم.

وی افزود: متاسفانه در دوره های قبل مجلس می دیدیم نمایندگان نقاط محروم می آمدند و تصمیم می گرفتند ساخت تعدادی زیادی بیمارستان -مثلا 96 بیمارستان - را برای مناطق محروم تصویب کنند، این بیمارستان ها یا نیمه کاره ساخته شد یا اگر ساخته شد بسیاری از آنها مورد استفاده قرار نگرفت.

مرندی گفت: ساخت بیمارستان بسیار گران است، تجهیزش گرانتر و نگهداری و هزینه های جاری اش بسیار گرانتر است و وقتی بیمارستانی ساخته می شود نگهداری و هزینه اش به گردن مردم است

الان مثلا در آمریکا در ظرف چند سال اخیر یک پنجم بیمارستان هایش را بسته است و تخت هایش را کم کرده است. برای اینکه بیمارستان ها هزینه ها سنگینی را روی دست دولت می گذارد و هیچ گونه تاثیری تقریبا شاخص های بهداشتی ندارد. شاخص ها بیشتر بر مبنای سلامت عمومی است و در این زمینه نقشی ندارد و فقط ما بودجه هنگفتی را برای آن ها هزینه می کنیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان اظهار داشت: نمی گوییم بیمارستان لازم نیست ولی برای انجام هزنیه ای به این عظمت باید دقت بیشتری به خرج داده شود و ساخت بیمارستان فقط روی فشارهای سیاسی و چون مردم می گویند ما بیمارستان می خواهیم کار ناپسندی و هر زمانی که این اتفاق افتاده باشد چه با مصوبه نمایندگان و چه  با تصمیم دولت،  جز خسارات مالی برای کشور چیزی نداشته است.

  • کد خبر : 26671
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار