خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/06/01 - 19:23
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
نصیری‌قیداری:

بیشتر دستگاه‌های دولتی از استخدام معلولان امتناع می‌کنند

**عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، در رابطه با قانون استخدام 3 درصدی معلولان در دستگاه‌های دولتی که آموزش و پرورش از آن امتناع می‌کند، گفت: نه تنها آموزش و پرورش، بلکه سایر دستگاه‌ها نیز این قانون را رعایت نمی‌کنند؛ بنابراین نباید صرفا آموزش و پرورش را مورد هدف قرار دهیم.

"سعدالله نصیری‌قیداری" در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، ضمن گلایه از عدم رعایت قانون استخدام معلولان اظهار داشت: آموزش و پرورش نیز مانند سایر دستگاه‌های دولتی باید این قانون را رعایت کند اما باید توجه داشت که آموزش و پرورش این روزها تحت فشار است و صرفا نباید انگشت اتهام را به سوی این وزارتخانه نشانه گرفت.

نماینده مردم طارم و زنجان در مجلس شورای اسلامی، افزود: متاسفانه هیچ‌کدام از دستگاه‌های دولتی این قانون را رعایت نمی‌کنند؛ مثلا مخابرات ارگانی است که بیشتر به کارهای دفتری نیاز دارد اما در دانشگاه‌ها و مدارس این افراد با مشکل مواجه خواهند شد.

وی تاکید کرد: ما بر استخدام معلولان در امور آموزشی اصرار داریم اما سایر دستگاه‌ها باید در این زمینه فعال‌تر عمل کنند به این دلیل که در بحث آموزش به تحرک بیشتری نیاز است.

 نصیری‌قیداری معتقد است که بهتر است از معلولان در شغل معلمی استفاده نشود و می توان از این نیروها در امور دفترداری و کارهای اداری آموزش و پرورش استفاده کرد.

  • کد خبر : 25743
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار