خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/06/01 - 18:12
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
عضو کمیسیون بهداشت و درمان:

بزرگترین مشکل جامعه پزشکان، سیاست‌های سنتی وزارت بهداشت است

**عضو کمیسیون بهداشت و درمان با توجه به روز پزشک مهم‌ترین مشکلات جامعه پزشکان را در مسائل صنفی و همچنین سیاست‌های سنتی وزارت بهداشت و درمان دانست و افزود: عمده مشکل پزشکان، عدم اجرای سیاست‌های کمیسیون بهداشت از سوی وزارت بهداشت و درمان است.

"عبدالجبار کرمی" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، مسائل صنفی پزشکان را یکی از معضلات این جامعه دانست و گفت: از سال 1383 عملا تعرفه پزشکی بخش خصوصی به دولت واگذار شد اما هنوز نتوانستیم به تعرفه واقعی برسیم که جامعه پزشکان را در شرایط رضایتمندی قرار دهد.

وی یادآورد شد: عمده مشکلات ما از سوی وزارت بهداشت و درمان است به عبارت دیگر سیاست‌های سنتی و عدم اجرای سیاست‌های کمیسیون بهداشت و سایر نهادهایی که به نحوی با این موضوع در ارتباط هستند، معضلات زیادی را به وجود آورده است.

وی با تاکید بر اینکه این مسائل به انحراف برخی از پزشکان منتج می‌شود اظهار داشت: این مساله برای جامعه پزشکان مساله ناخوشایندی است اما باید به این موضوع توجه داشت که تعداد این افراد بسیار کم است و معضل زیر میزی بیشتر در جامعه جراحان اتفاق می‌افتد.

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره، در ادامه افزود: البته تعداد جراحانی که همچنان به تعهدات خود پایبند هستند نیز زیاد است اما این معضلات جامعه پزشکان را آزار می‌دهد به طوری که نگاه مردم نسبت به این قشر به عنوان یک قشر زیرمیزبگیر است.

کرمی با اشاره به اینکه سیاست های کهنه وزارت و بهداشت درمان منبع عمده مشکلات جامعه پزشکان است تصریح کرد: سیاست‌گذاری‌های وزارت بهداشت، اختلافات میان کمیسیون و سازمان نظام پزشکی مشکلات زیادی را برای این قشر به وجود آورده است؛ به خصوص در مباحث مربوط به تعرفه‌ها که سازمان نظام پزشکی آنها را واقعی نمی‌داند و مشکل را ازسوی وزارت بهداشت می‌داند، اما از طرف دیگر پایین بودن سرانه درمان، وزارت بهداشت را در ارتباط با تعرفه‌ها تحت فشار قرار داده است.

به گفته این نماینده همان‌طور که در هر دولتی که نهضت خاص مثلا نهضت راه‎‌سازی در جریان بوده است، ما نیز می‌توانیم مانند کشورهای دیگر نهضت پزشکی داشته باشیم تا بتوانیم تعرفه‌ها را واقعی و بحث درمان را هدفمند کنیم.

  • کد خبر : 25733
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار