خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/11/06 - 17:51
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
حسینی:

بزرگترین مشکل استان کردستان اشتغال است

**در گفت‌وگویی که با سیدعماد حسینی، نماینده مردم قروه و دهگلان انجام دادیم به بحث اشتغال و مشکلات اشتغالزایی در کردستان پرداختیم.

 اگرچه اقدامات فراوانی در شهرستان‌های مختلف کردستان برای رفع این موضوع صورت گرفته اما هنوز مشکل اشتغال که اصلی‌ترین معضل به حساب می‌آید برطرف نشده است. در هفته‌نامه «سوران» کردستان می توانید شرح این گفت‌وگو را بخوانید.

 در جهت اشتغالزایی در شهرستان قروه چه اقداماتی صورت گرفته است؟

دانشگاه صنعتی قروه درصدد بنا شدن است زیرا موافقت‌های اولیه از وزارت علوم و تحقیقات اخذ شده، علاوه بر این دو پروژه دیگر نیز در آینده نزدیک راه‌اندازی می‌شوند.

 شرکت ذوبآهن شهرستان در چه مرحلهای به سرمیبرد؟

این شرکت در حال فعالیت بوده و درصدد توسعه آن هستیم. باتوجه به اصل 44 قانون اساسی، دولت قادر به همکاری در توسعه ذوب‌آهن نیست به همین منظور به دنبال جذب سرمایه‌گذار بخش‌خصوصی به منظور تحقق اهداف مدنظر در توسعه ذوب‌آهن شهرستان قروه هستیم. از طرفی شرکت صنعتی گسترش نوسازی ایران در بخش صنایع معدنی، قصد سرمایه‌گذاری در پروژه ذوب‌آهن را دارد که در صورت سرمایه‌گذاری علاوه بر توسعه ذوب‌آهن، اشتغالزایی را برای منطقه ایجاد می‌کند.

 چه موانعی باعث کندی روند ساخت شرکتهای لاستیکسازی در دهگلان شده است؟

دو کارخانه لاستیک‌سازی کردستان و بارز باید در این شهرستان ساخته شوند اما دچار مشکلاتی اعم از تعارض به اراضی آن شده، همچنین اقدامات فراوانی برای تسطیح موانع صورت گرفته است. این دو کارخانه نیز دارای پتانسیل فراوانی در ایجاد شغل در سطح شهرستان هستند. همچنین پروژه‌ مهم دیگر که یک کارخانه داروسازی به حساب می‌آید در دهگلان در حال احداث است.

 دلایل عدم ایجاد اشتغال در استان کردستان چیست؟

متأسفانه مشکلاتی که برای اکثر پروژه‌ها در کردستان به وجود می‌آید، ریشه نامعلومی دارد که ما نیز از آن بی‌اطلاع هستیم، در حال‌حاضر بزرگترین مشکل استان بحث اشتغال و اشتغالزایی محسوب می‌شود.

 چه انتظاری از دولت دارید؟

از دولت تقاضا داریم در جهت رشد و شکوفایی استعدادهای استان به کمک ما بیاید، اقدامات اولیه برای جذب پروژه در جهت توسعه استان از جانب نمایندگان صورت می‌گیرد، اما تقاضای ما صرفاً از دولت کمک‌رسانی به استان کردستان به منظور جبران عقب‌ماندگی‌هاست. از دولت تقاضا داریم مصوبات سفر اول و دوم خود به کردستان را در سفر استانی سوم به این استان اجرایی سازد، در واقع کردستان دیگر نیازی به مصوبه جدید ندارد و تنها نیازمند اجرای مصوبات سفرهای اخیر دولت است.

  • کد خبر : 36581
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار