خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/05/19 - 08:42
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
نماینده بروجن تاکید کرد:

بروکراسی و تسهیلات ندادن بانک‌ها، مشکل گردشگری چهارمحال و بختیاری

**نماینده بروجن با بیان اینکه این شهر ظرفیت بالایی برای جذب گردشگر دارد، تاکید کرد: تامین نکردن تسهیلات مالی از سوی بانک‌ها و همین طور بروکراسی کسل کننده حاکم در اداره‌ها، دو مانع در توسعه گردشگری استان چهارمحال و بختیاری است.

«سیروس برنابلداچی» با تاکید بر اینکه توسعه گردشگری در بروجن می تواند بسیاری از مشکلات اشتغال در منطقه را رفع کند، به خبرگزاری خانه ملت گفت: با اینکه بروجن به دلیل ارتفاع زیادش از نظر محیط زیست حیوانی و گیاهی بسیار غنی و پر جاذبه و مناطق دیدنی ای پون چشمه سیاه سرد و تالاب چغاخور دارد، اما تسهیلات ندادن بانک ها و همچنین بروکراسی طولانی اداره ها باعث شده تا این منطقه گردشگرپسند حتی امکانات اولیه جذب گردشگر همچون سرویس بهداشتی مناسب یا مبلمان شهری و گردشگری نداشته باشد.

وی همچنین از سفر سه روزه سفرا و کارداران 34 کشور در هفته گذشته به این استان گفت و اینکه این میهمان برای بازدید از ظرفیت های گردشگری استان چهارمحال و بختیاری بودند.

به گفته برنابلداچی، دو هدف اصلی این سفر آشنایی با ظرفیت های گردشگری و تبادل نظر با نمایندگان کشورهای دیگر برای ارتقای مشارکت های آنان در صنعت گردشگری بود.

این 11 سفیر و 33 کارداری که به استان آداب و رسوم اصیل بختیاری‌ها سفر کرده بودند، شب ها را در هتل چهارستاره شهرکرد گذراندند، اما آن طور بلداچی می گوید چهارمحال و بختیاری چهره هتل های جدید و مدرنی را به دامن خود خواهد دید.

وی درباره ساخت هتل های جدید در این شهر گفت: قرار است دو هتل پنج ستاره در شهرهای کوهرنگ و سامان که زمین های مناسبی برای اسکی دارند ساخته شود و همچنین در منطقه بلداچی هم دو هتل 4 ستاره در حال ساخت است.

وی اظهار امیداری کرد که با عنایت مسئولان و رونق گرفتن گردشگری در استان تالاب ها و گیاهان کم نظیر کوهستانی، این هتل ها بتوانند به سود آوری برسند؛ چون متاسفانه هتل چهارستاره شهرکرد در 10 سال گذشته حتی ضرردهی هم داشته است.

  • کد خبر : 24495
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار