خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/07/17 - 15:55
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
عضو گروه دوستی پارلمانی دو کشور از وزرای خارجه و راه خواستار شد

برقراری پرواز مستقیم بین ایران و پاکستان

**عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان از وزیر امور خارجه و وزیر راه و ترابری خواستار برقراری پروازهای مستقیم بین دو کشور شد.

"حمیدرضا پشنگ" نماینده مردم خاش و میرجاوه در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود داشتن مرز مشترک و روابط بین ایران و پاکستان و هم چنین مشترکات فرهنگی و دینی بین دو کشور  لازم است پروازهای مستقیم  بین این دو کشور بر قرار شود.

وی در توصیف این اقدام دیپلماتیک و تجاری گفت: اگر پروازهای مستقیم بین ایران و پاکستان بر قرار شود حجم  ورود و خروج های غیر رسمی و غیرقانونی کمتر خواهد شد و هزینه سفر به پاکستان و بالعکس نیز کاهش می‌یابد.

پشنگ افزود: در حال حاضر، هم نمایندگان مجلس عضو گروه دوستی و هم مردم عادی ابتدا باید از تهران به کویت و یا فرودگاه دبی سفر کنند و سپس از آنجا به اسلام آباد و یا کراچی عازم شوند و این در حالی است که ایران می‌تواند از تهران و یا زاهدان برای اسلام آباد و یا کراچی پرواز مستقیم داشته باشد.

وی تصریح کرد: این کار علاوه بر توسعه روابط دیپلماتیک مانع از هدر رفت سرمایه‌های مردم هم خواهد شد.

عضو گروه دوستی پارلمانی ایران - پاکستان تاکید کرد: کشور ما در حال حاضر  با کشورهای ناشناخته‌ای در نقاط دور دست دنیا ارتباط بر قرار کرده و پروازهای دستوری به آن کشورها تدارک می بیند اما بهتر است برای توسعه روابط و پاسخگویی به نیازهای مردم در ارتباط با همسایه مسلمان خود در کشور پاکستان پاسخ مناسب دهد.

  • کد خبر : 28979
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار