خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/03/21 - 09:58
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها

بررسی 7 پرونده در کمیسیون اصل 90

اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در جلسه‌های این هفته خود علاوه بر بررسی 7 پرونده، در ۵ کارگروه جداگانه خود نیز به بررسی شکایات دریافتی از افراد و سازمان‌های مختلف خواهند پرداخت.


به گزارش خبرگزاری خانه ملت(www.icana.ir)، براساس دستور هفتگی اعلامی، جلسه‌های کمیسیون اصل ۹۰مجلس شورای اسلامی در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه از ساعت ۱۴تا ۱۶برای بررسی پرونده‌های واصله برگزار می‌شود که یکی از این پرونده ها مربوط به بحث و اتخاذ تصمیم نسبت به یک نامه درباره بانک ملی ایران است.



همچنین دو کارگروه فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی، فنی و عمرانی کمیسیون اصل ۹۰در جلسه روز یکشنبه خود به بررسی شکایت‌های دریافتی می‌پردازند.



کارگروه‌های سیاسی و نظامی و قضائی و حقوقی در جلسه روز سه‌شنبه خود  و همچنین کارگروه امور ویژه کمیسیون اصل ۹۰در جلسه روز چهارشنبه خود به بررسی شکایت‌های دریافتی خواهند پرداخت.



براساس اصل ۹۰قانون اساسی، هر کس‏ شکایتی‏ از طرز کار مجلس‏ یا قوه‏ مجریه‏ یا قوه‏ قضائیه‏ داشته‏ باشد، می‏تواند شکایت‏ خود را کتباً به مجلس‏ شورای‏ اسلامی‏ عرضه‏ کند. مجلس‏ موظف‏ است‏ به‏ این‏ شکایات‏ رسیدگی‏ کند و پاسخ‏ کافی‏ دهد و در مواردی‏ که‏ شکایت‏ به‏ قوه‏ مجریه‏ و یا قوه‏ قضاییه‏ مربوط است‏ رسیدگی‏ و پاسخ‏ کافی‏ از آنها بخواهد و در مدت‏ متناسب‏ نتیجه‏ را اعلام‏ نماید و در موردی‏ که‏ مربوط به‏ عموم‏ باشد به‏ اطلاع‏ عامه‏ برساند.

  • کد خبر : 50534
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار