خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/07/17 - 14:52
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
عضو کمیسیون تلفیق خبر داد:

بررسی 25ماده از مواد مورد اختلاف دولت و مجلس در جلسه امروز

**عضو کمیسیون تلفیق برنامه پنجم از بررسی مواد 24 تا 49 مواد مورد اختلاف میان دولت و مجلس خبر داد. این مواد از سوی کارگروه شش نفره برای اصلاح به کمیسیون تلفیق ارائه شده است.

"جعفر قادری" عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت از برگزاری نوبت صبح جلسه کمیسیون تلفیق خبر داد و گفت: در جلسه صبح امروز مواد 24 تا 49 که از سوی کارگروه شش نفره برای بازنگری به کمیسیون ارائه شده بود مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده شیراز همچنین افزود: در برخی از این 25 ماده با نظر اعضای کمیسیون تلفیق برای تعامل با دولت بازنگری شد و مصوبات قبلی تغییر یافت و در برخی موارد دیگر نیز اعضای کمیسیون به تغییر رای ندادند.

کمیسیون تلفیق همچنان با واگذاری مراکز آموزشی و پژوهشی مخالفت کرد

قادری موضوع واگذاری مراکز و واحدهای آموزشی را از جمله مواردی عنوان کرد که نمایندگان به تغییر آن رای ندادند، وی در توضیح این موضوع، افزود: یکی از مواد مورد اختلاف میان دولت و مجلس در مصوبات کمیسیون تلفیق برای برنامه پنجم موضوع واگذاری واحدها و مراکز آموزشی و پژوهشی بود که مجلس از ابتدا با این واگذاری مخالف بود و بعد از پیشنهاد کمیته شش نفره مبنی بر اصلاح این مصوبه کمیسیون، اعضای کمیسیون همچنان بر تصمیم قبلی خود پافشاری کردن و به تغییر این مصوبه رای منفی دادند.

وی همچنین افزود: واگذاری بخشی از فعالیت های مراکز آموزشی قابل قبول است، اما واگذاری تمام این واحدها پذیرفتنی نیست و از همین رو نمایندگان بر تصمیم قبلی خود پافشاری کردند.

بعد از اختلافات بوجود آمده میان مجلس و دولت بر سر برنامه پنجم توسعه کمیته ای شش نفره مامور به حل این اختلاف شدند.اعضای این کمیته ششش نفره را سه نفر از نمایندگان مجلس و سه نفر به نمایندگی از دولت تشکیل می دادند. نمایندگان مجلس در این کمیته عبارت بودند از باهنر، ابوترابی فرد و عبداللهی که هر سه در جلسات این کمیته شرکت کردند، اما به نمایندگی از دولت تنها معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور در این جلسات شرکت کرد تا در غیبت دو نماینده دیگر دولت، وی با 3 حق رای در برابر نمایندگان مجلس که هر یک، دارای یک رای بودند شرکت کند. گزارش این کمیته به کمیسیون تلفیق ناظر بر وجود اختلافات کوچک و بزرگ میان مجلس و دولت بر سر چیزی حدود  100 ماده از مصوبات کمیسیون تلفیق بود.

 

  • کد خبر : 28976
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار