خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/05/09 - 18:01
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
پاپری مقدم خبر داد؛

بررسی کلیات لایحه افزایش تعداد نمایندگان مجلس در کمیسیون شوراها

عضو کمیسیون شوراها وامور داخلی مجلس شورای اسلامی از بررسی کلیات لایحه تقسیمات کشوری برای افزایش تعداد 20 نماینده به مجموع نمایندگان مجلس نهم در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.


"ایوب پاپری­مقدم‌فرد" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت(www.icana.ir)، در تشریح جزئیات جلسه امروز – 9 مردادماه- کمیسیون شوراها وامور داخلی مجلس، گفت: در جلسه امروز که با حضور جمعی از نمایندگان معترض به لایحه تقسیمات کشوری برای افزایش تعداد 20 نماینده از حوزه­های مختلف تشکیل شد، معاون سیاسی-امنیتی وزارت کشور هم برای پاسخ به سوالات نمایندگان همراه با کارشناسان مربوطه حضور داشتند.



نماینده دشتستان با بیان این که در جلسه امروز بیشتر موضوعات حول بحث‌های حوزه‌های انتخابیه پیش رفت، خاطرنشان کرد: نمایندگان بر اساس حوزه انتخابیه موارد اعتراضی خود را مطرح کردند.



پاپری مقدم‌فرد به نوع تقسیمات که بدون توجه به شاخص­ها انجام شده، افزوده نشدن تعداد نمایندگان در استان‌ها و حوزه‌های مربوطه، بی توجهی به اثرات روانی و روحی مردم در انتزاع یک حوزه و افزودن آن به حوزه‌های دیگر را از مهمترین انتقادات  نمایندگان معترض اعلام کرد.



وی با تاکید بر این که در این جلسه تنها نظرات نمایندگان مطرح و از سوی وزارت کشور هم پاسخ هایی ارائه شد،‌ تصریح کرد: این لایحه فعلا در حال بررسی بوده و هیچ‌گونه نتیجه گیری درباره آن انجام نشده است.



بر اساس اصل ۶۴قانون اساسی دولت اجازه دارد هر ۱۰سال یک‌بار، پیشنهاد افزایش حداکثر۲۰نماینده را به تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ارائه کند که به همین منظور هفته پیش دولت این لایحه را به مجلس ارائه کرد.



بر اساس لایحه تصویب شده در هیئت دولت، وزارت کشور افزایش تعداد حوزه‌های انتخابیه از ۲۰۷حوزه به ۲۲۳حوزه و همچنین افزایش ۲۹۰نماینده به ۳۱۰نماینده را برای امسال پیشنهاد داده است.

  • کد خبر : 55401
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار