خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/04/05 - 17:01
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
هدایت‌خواه خبر داد:

بررسی پیش‌نویس طرح جامع اداره صداوسیما در جلسه امروز کمیسیون فرهنگی

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس از تشکیل جلسه امروز عص این کمیسیون خبر داد و گفت: در این نشست بررسی و تبادل نظر درباره طرح جامع اداره صدا و سیما و نحوه جمع‌بندی و حل اختلاف نظرها درباره این طرح پیگیری شد.


"ستار هدایت‌خواه" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت (www.icana.ir) با اشاره به تشکیل جلسه امروز عصر – یک‌شنبه 5 تیر – کمیسیون فرهنگی اظهار داشت: در این جلسه ابتدا مهم‌ترین اخبار و مسائل روز فرهنگی مرور و بررسی شد و سپس ادامه بررسی طرح نحوه اداره صدا و سیما و اصلاح اساسنامه این سازمان در دستور کار کمیسیون قرار گرفت.



نماینده مردم بویراحمد و دنا در تشریح پیش‌نویس طرح اداره صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: این طرح دو پیش‌نویس متفاوت دارد که یکی ازسوی مسئولان سازمان صدا و سیما و دیگری ازسوی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ارائه شده است.



هدایت‌خواه دو نسخه طرح اداره صدا و سیما را دارای موارد اختلافی توصیف کرد و ادامه داد: پیش‌نویس تهیه‌شده ازسوی صدا و سیما و مرکز پژوهش‌های مجلس در مسائلی از جمله جایگاه حقوقی صدا و سیما، نحوه ارتباط صدا و سیما با رهبر معظم انقلاب و قوای سه‌گانه و نیز چگونگی اعمال نظارت بر این سازمان و حوزه اختیارات رئیس سازمان اختلاف نظرهایی دارند.



سخنگوی کمیسیون فرهنگی با بیان اینکه این کمیسیون در پی حل اختلاف نظرها و رسیدن به اجماع درباره طرح جامع اداره صدا و سیما است، تأکید کرد: باتوجه به اختلافات موجود درباره طرح اداره صدا و سیما، تا زمانی که این طرح نهایی نشود و به تصویب و تأیید اعضای کمیسیون فرهنگی نرسد، نمی‌توان با قطعیت درباره مفاد آن اظهارنظر کرد.

  • کد خبر : 52362
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار