خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/05/09 - 17:16
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
موسوی خبر داد؛

بررسی پرونده برنج‌های آلوده و شکایت مدیران روزنامه‌ها از دولت در کمیسیون اصل 90

دبیر کمیسیون اصل 90 از بررسی شکایت تعدادی از صاحبان روزنامه‌ها از دولت، طرح آبرسانی غدیر، پرونده برنج‌های آلوده و تخلف یکی از بانک‌ها در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.


"سید فاضل موسوی" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت(www.icana.ir) در تشریح موارد بررسی شده در جلسه بعد از ظهر امروز-9 مرداد- کمیسیون اصل 90، گفت: بررسی شکایت 21 تن از مدیران روزنامه­ها از دولت به دلیل چاپ تمام آگهی­های دولتی در روزنامه ایران از مواردی بود که در دستور کار امروز کمیسیون قرار گرفت.



 



وارد دانسته شدن شکایت مدیران روزنامه‌ها از دولت



نماینده خدابنده افزود: پس از بررسی­های لازم  شکایت مدیران روزنامه‌ها از دولت وارد دانسته و قرار شد طی نامه‌ای از دولت درخواست شود تا در جهت اصلاح این موضوع اقدام کند.



موسوی بررسی طرح آبرسانی غدیر را از دیگر موارد مورد بررسی در جلسه امروز کمیسیون اصل 90 اعلام کرد و افزود: در این طرح قرار بود آبرسانی از سد دز به خوزستان، خرمشهر، آبادان و چند شهر دیگر انجام شود، ‌اما پس از انجام کار کارشناسی و حضور نمایندگان کمیسیون اصل 90 به همراه نمایندگان استان در منطقه معلوم شد که پروژه با تاخیر روبرو بوده است.



وی خاطرنشان کرد: با استناد به این قانون که پروژه‌های عمرانی باید در مدت  4 الی 5 ساله به پایان برسد، قرار شد کمک های دولتی به منظور تسریع در تکمیل پروژه جذب شود.



 



بررسی پرونده برنج‌های آلوده در کمیسیون اصل 90



عضو کمیسیون اصل90 بررسی پرونده برنج های آلوده را از دیگر موارد مورد بررسی دانست و خاطر نشان کرد: در این زمینه در گذشته کمیسیون کشاورزی و بهداشت و درمان گزارش‌هایی را در صحن علنی مجلس قرائت کرده بودند.



وی ادامه داد: پس از آن سازمان بازرسی کل کشور  گزارشی را به کمیسیون اصل 90 ارسال کرد که بعد از انجام بررسی لازم مشخص شد، در این زمینه تخلفاتی صورت گرفته است.



موسوی یادآور شد: در نهایت قرار بر این شد تا کمیسیون اصل 90 با مسئولان صدور مجوز واردات برنج و همچنین مسئولان نظارت بر کیفیت برنج وارداتی جلسه­ای داشته باشند تا از این طریق مشخص شود چه کسانی مجوز واردات برنج دارند و این که چه مراحل و نظارت‌هایی باید برای واردات برنج در دستور کار قرار بگیرد.



نماینده خدابنده آخرین دستور کار جلسه امروز کمیسیون اصل 90 را بررسی تخلف یکی از بانک‌ها در پرداخت وام اعلام کرد و گفت: یکی از بانک ها وام هایی را به چند شرکت که زیر مجموعه یک مجموعه بوده‌اند، پرداخت کرده بود که عدم به موقع بازپرداخت معوقات تاثیر منفی بر پرداخت وام  به دیگران گذاشته بود.

  • کد خبر : 55394
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار