خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/03/02 - 16:10
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
حمیدرضا فولادگر خبر داد:

بررسی نحوه واگذاری بلوک 9/4درصدی ایران خوردو در کمیسیون اصل 44

رئیس کمیسیون ویژه پیگیری و نظارت بر اجرای سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی از بررسی نحوه واگذاری بلوک 9/4 درصدی سهام شرکت ایران خوردو در این کمیسیون خبر داد.


"حمیدرضا فولادگر" در گفت و گو با خبرنگار خانه ملت (www.icana.ir)، با بیان اینکه هفته گذشته بلوک 9/4 درصدی ایران خوردو واگذار شد است، گفت: شورای رقابت ماه گذشته مصوبه‌ای داشت که به واسطه آن سهام شرکت‌ها نباید به طور عمودی واگذار شود، اما به نظر می‌رسد این بلوک ایران خوردو عمودی واگذار شده است. 



نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ، تصریح کرد: واگذاری به صورت عمودی به این معنی است که  زیر مجموعه‌هایی که تصمیم گیرنده‌های آنها شرکت‌های بالادستی هستند، نباید اقدام به خرید شرکت بالادستی کنند.



به گفته عضو کمیسیون صنایع و معادن، واگذاری عمودی باعث عدم رقابت در معاملات می‌شود و به نوعی نشان می‌دهد در واگذاری تبانی صورت گرفته است.



"جمشید پژویان" رئیس شورای رقابت با بیان اینکه این شورا شرایطی تعیین کرده است، گفت: نباید سهام شرکت‌های رقیب که درجه تمرکز بالایی هم دارند مانند سایپا و ایران خودرو توسط یکدیگر خریداری شود؛ چون هر کدام از این دو شرکت بیش از 40 درصد سهم بازار خودروی کشور را در اختیار دارند که با ادغام هم بیش از 90 درصد سهم بازار را تصاحب خواهند کرد.



رئیس کمیسیون ویژه پیگیری و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی با بیان اینکه اگر شرایط واگذاری این بلوک منطبق بر نظر شورای رقابت باشد، این معامله غیر قانونی است، تأکید کرد: در یکی از نشست‌های این کمیسیون شرایط واگذاری بلوک 9/4 درصدی ایران خوردو را بررسی کنیم، برای این منظور مشخصات خریدار را از سازمان بورس و سازمان خصوصی سازی خواهیم‌گرفت اگر ثابت شود واگذاری عمودی است ماهم نظر شورای رقابت را تأیید می‌کنیم.

  • کد خبر : 48437
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار