خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/11/18 - 18:10
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
حسینی خبر داد:

بررسی نامه جایگاه‌داران سوخت به لاریجانی در کمیسیون انرژی

**سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از بررسی نامه انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فرآورده‌های نفتی سراسر کشور به رئیس مجلس، در کمیسیون متبوعش خبر داد.

"سیدعماد حسینی" در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با تأکید بر این که اجرای هدفمندی یارانه‌ها، مصرف سوخت را کاهش داده است، افزود: این مسئله عامل نگرانی جایگاه داران بنزین و ‌سی.ان.جی در کشور شده است.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس گفت: در پی مکاتبه انجمن صنفی جایگاه داران سوخت با علی لاریجانی رئیس مجلس، کمیسیون انرژی هفته آینده این موضوع را بررسی خواهد کرد.

به گفته این نماینده، اعضای کمیسیون انرژی درخواست جایگاه داران را با حضور کارشناسان دولت بررسی می‌کنند تا سرانجام راه حلی برای این مشکل و مسئله ارائه شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی تأکید کرد: کاهش مصرف بنزین و سی.ان.جی موجب شده است، سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در این بخش تمایل نداشته باشند.

حسینی، علت کاهش رغبت و عدم تمایل سرمایه گذاران را عدم بازگشت سرمایه از این محل خواند و گفت: اگر این روند ادامه یابد، جایگاه داران که با استفاده از برخی تسهیلات، جایگاه سوخت ایجاد کرده اند، با مشکل روبه رو می‌شوند؛ همچنین به علت عدم بازگشت سود سرمایه، دیگر سرمایه گذاری برای ساخت جایگاه سوخت، متقاضی نخواهد شد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان این که جایگاه داران برای برون رفت از این شرایط، راهکار تغییر شیوه کارمزدی به حق العملی در اداره جایگاه ها را پیشنهاد دادند، گفت: پیشنهاد آنها بررسی می‌شود، اما سرانجام باید راه حل منطقی برای این موضوع ارائه کرد.

انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فرآورده‌های نفتی سراسر کشور، در نامه خود به علی لاریجانی، خواهان برگزاری نشستی برای جلوگیری از ورشکستگی بیشتر جایگاه‌های سراسر شدند.

انجمن صنفی جایگاه‌داران در نامه خود اعلام کرده است که افزون بر این‌که خواهان اقدامی قاطع برای جلوگیری از ورشکستگی بیشتر جایگاه داران سراسر کشور است، خواستار بررسی همه جانبه کارمزد قابل دریافت به دلیل تحولات چند سال اخیر که شامل برقراری کارت هوشمند سوخت و سهمیه‌بندی مواد نفتی، هدفمند کردن یارانه‌ها، بالا رفتن هزینه اداره جایگاه‌ها، تأسیس بیش از حد مجاری عرضه جدید اعم از سی.ان.جی و بنزین و افت فروش است.

زیرا نتیجه آن برای دولت، صرفه‌جویی و تعدیل و برای صنف زحمتکش فروشندگان مواد نفتی کشور ضرر و زیان به دنبال خواهد داشت.

اعضای هیئت مدیره این انجمن خواهان تشکیل نشست ویژه با حضور رئیس مجلس، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، اعضای کمیسیون انرژی و برنامه و بودجه مجلس برای بیان مشکلات و درگیری‌های صنف هستند.

  • کد خبر : 37451
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار