خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/08/08 - 17:13
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها

بررسی ناتمام دو ماده قانون مالیات بر ارزش افزوده در کمیسیون اقتصادی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در تشریح نشست امروز کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در نشست امروز، اعضای کمیسیون اقتصادی دو ماده 38 و 39 قانون مالیات بر ارزش افزوده را بررسی کردند ولی به نتیجه نهایی نرسیدند


سید ناصر موسوی لارگانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت در تشریح نشست امروز (یک‌شنبه هشتم آبان) کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در نشست امروز دو موضوع اصلاح ماده 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده و بررسی طرح اصلاح تبصره 2 ماده 39 این قانون در دستور کار اعضای کمیسیون قرار گرفت.



نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس ماده 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده پالایشگاه‌ها موظف به پرداخت عوارض یک درصدی برای آلودگی هوا هستند که این موضوع مورد اعتراض مسئولان وزارت نفت است.



وی با بیان اینکه مسئولان وزارت نفت معتقدند این ماده قانونی غیر کارشناسی و ناعادلانه است، گفت:  بر اساس ماده 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده تمام پالایشگاه‌ها بدون استثنا باید عوارض آلایندگی یک درصدی را پرداخت کنند که این مورد اعتراض مسئولان وزارت نفت است زیرا آنها معتقدند بسیاری از پالایشگاه‌ها با انجام اقدامات مناسب، آلایندگی خود را به حداقل رسانده‌اند.



موسوی لارگانی ادامه داد: همچنین لایحه اصلاح تبصره 2 ماده 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده نیز که مربوط به بودجه شهرداری‌ها و دهداری‌های کشور است و از سوی شواری عالی استان‌ها به مجلس ارائه شده است و در نظر دارد تا بخشی از عواید تبصره دو ماده 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده را در اختبار شوراهای فرادستی همچون شورای عالی استان‌ها قرار دهد در نشست امروز بررسی شد.



عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: ادامه بررسی این دو طرح و مشخص شدن نتیجه نهایی برای این دو به نشست بعدی کمیسیون موکول شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 61901
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم