خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/08/04 - 17:13
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها

بررسی موضوع واردات تجهیزات پزشکی در جلسه امروز کمیسیون بهداشت

**در جلسه امروز کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، سه دستور کار مورد بررسی قرار گرفت که مهم‌ترین آنها بحث واردات تجهیزات پزشکی با توجه به تحریم‌های اخیر بود.

"حسن تامینی‌لیچایی" سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، با اشاره به جلسه امروز کمیسیون متبوعش اظهار کرد: قرار بر این بود که مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت و درمان در جلسه امروز حضور داشته باشند؛ اما ایشان از قبل اعلام کردند که به دلیل سفر نمی‌توانند در جلسه شرکت کنند به همین دلیل مباحث دیگری را جایگزین این موضوع کردیم.

نماینده مردم رشت در مجلس، با تاکید بر اینکه سطح کیفی بیمارستان‌ها باید ارتقا پیدا کنند، افزود: گزارش امامی رضوی معاون درمان وزارت بهداشت در خصوص حاکمیت بالینی و اقدامات انجام شده دراین زمینه، مورد بررسی قرار گفت و همفکری خوبی در این رابطه شد که سطح کیفی و آموزشی بیمارستان‌ها باید مورد بازنگری قرار بگیرد تا به نوعی در ارائه خدمات بهتر به مردم تلاش بیشتری شود.

وی با بیان اینکه وضعیت تجهیزات پزشکی کشور نیز بررسی شد، گفت: با توجه به تحریم‌ها بحث تجهیزات پزشکی کشور که اغلب وارداتی نیز هستند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

تامینی‌لیچانی ادامه داد:  قائم مقام وزیر بهداشت نیز گزارشی در این رابطه ارائه کردند و بحث‌های خوبی در این‌باره شد و اینکه باید در این زمینه به خودکفایی برسیم، کمیسیون هم این امر را تقویت و پیگیری می‌کنیم و قرار شد بسیاری از تجهیزات پزشکی مانند تجهیزات بیماران دیالیزی و خاص را در ایران تولید کنیم.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، به دستور کار دیگر کمیسیون متبوعش اشاره کرد و افزود: موضوع توریسیم درمانی بحث جدید و بسیار خوبی است که باه همراه گزارش مرکز پژوهش‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه برخی از بیمارستان‌ها به نوعی طراحی شده‌اند که بسیاری از بیماران کشورهای خارجی خصوصا عراق به بیمارستان‌های ایران مراجعه می‌کنند که این امر هم موجب درآمدزایی و هم باعث انتقال فرهنگ ایرانی به سایر کشورها خواهد شد.

تامینی‌لیچایی با بیان این مطلب که سطوح تخصصی و فوق تخصصی در کشور بسیار خوب و مطلوب است، گفت: موانع و شرایط و مسائل توریسم درمانی با توجه به وضعیت پزشکی کشور بررسی شد؛ اما بازهم جای پیشرفت در این زمینه در کشور وجود دارد و متاسفانه در این راه ضعیف هستیم.

  • کد خبر : 30131
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار