خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/04/07 - 18:48
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
نقوی‌حسینی در تشریح جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی اعلام کرد:

بررسی موضوع روابط ایران با کشورهای اروپایی با حضور مسئولان وزرات خارجه

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از بررسی موضوع روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای اروپایی در جلسه امروز بعد ازظهر این کمیسیون خبر داد.


"سیدحسین نقوی حسینی" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت(www.icana.ir)، در تشریح جزئیات جلسه امروز – 7 تیر- کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: در جلسه امروز که با حضور آهنی معاون آموزش و پژوهش وزارت امور خارجه  و همکارانش از وزارت خارجه برگزار شد، موضوع روابط جمهوری اسلامی با کشورهای اروپایی اعم از اروپای شرقی، مرکزی و غربی بررسی شد.



نماینده ورامین با بیان این که کوزو، بوسنی و هرزگوین، فرانسه و ... از جمله کشورهایی بود که موضوع روابط با آن­ها مورد بررسی قرار گرفت افزود: پس از انجام بررسی­ها، اعضای کمیسیون به این نتیجه رسیدند که ضرورت دارد جمهوری اسلامی ایران در حوزه ارتباط با کشورهای اروپایی به صورت جدی‌تری وارد عمل شود تا با شناسایی ارتباطات و فضای این کشورها در مواقع حساس عکس العمل به موقع داشته باشد.



او با اشاره به شیطنت­های آمریکا و رژیم صهیونیستی که در مواقعی موجب همراه کردن بعضی کشورهای اروپایی می‌شوند، خاطر نشان کرد: با توجه به این که محور آمریکا و اسرائیل امروز بر روی موضوع حقوق بشر در ایران متمرکز شده و سعی دارند فضا را علیه ایران متشنج کنند، لازم است ایران  حرکت فعالانه‌تری در اروپا برای خنثی کردن اهداف آمریکا و اسرائیل در دستور کار داشته باشد.



نقوی‌حسینی همچنین به ارائه گزارشی درباره بررسی موضوع آبهای سطحی در مرزهای شرقی کشور اشاره کرد و افزود: آقای حسن کامران که به دنبال طرح سئوال یکی از نمایندگان استان سیستان و بلوچستان به عنوان مسئول پیگیری موضوع تقسیم آبهای سطحی در مرزهای شرقی انتخاب شده بود به ارائه گزارشی در زمینه مشکلات این بخش که معضلاتی را برای کشاورزان ایجاد کرده بود و بیان راهکارهای آن پرداخت.

  • کد خبر : 52666
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار