خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/03/31 - 17:07
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
با حضور سردار رادان و افشار صورت گرفت؛

بررسی موضوع آسیب‌های اجتماعی در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از بررسی موضوع آسیب‌های اجتماعی با حضور سردار "رادان" و "علیرضا افشار" قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور در جلسه عصر امروز این کمیسیون خبر داد.


"حسین ابراهیمی" در گفت وگو با خبرنگار خانه ملت(www.icana.ir)، در تشریح جزئیات جلسه عصرامروز- سه شنبه 31 خردادماه - کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: سردار رادان به همراه جمعی از همکاران خود برای ارائه گزارشی درباره وضعیت امنیت، نوع پوشش و تولیدات در این بخش، آلودگی صوتی ناشی از تردد اتومبیل­ها و مسله زنان موسوم به خیابانی در سطح شهر در جلسه امروز کمیسیون حضور پیدا کردند.



نماینده بیرجند و درمیان با بیان این­که  گزارش ارائه شده گزارشی تصویری، مدون و توضیحی بود، افزود: در جلسه امروز همچنین "افشار" قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور توضیحاتی درباره قانون عفاف و حجاب مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کرد.



ابراهیمی با اشاره به این­که در جلسه امروز اعضای کمیسیون امنیت ملی سوالاتی را از میهمانان مطرح کردند،  گفت: اعضای کمیسیون در زمینه علت فصلی و مقطعی بودن برخوردها و پیگیری نشدن آنها به صورت مداوم در طول سال، ضعف و اشکال در نحوه پوشش کارمندان ادارت دولتی و خوابگاه­ها با وجود انجام گزینش­های لازم از سوی دستگاه های مسئول و نبود نظارت درست بر آنها سوالاتی را مطرح کردند.



او همچنین علت نبود همکاری بین دستگاه­های مختلف با یکدیگر را از دیگر سوالات نمایندگان دانست.



ابراهیمی افزود: پرسش درباره علت اجرا نشدن کامل قانون عفاف و حجاب مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی با وجود جامع بودن از سوی دستگاه های اجرایی از دیگر سوالات نمایندگان بود.



نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، خاطر نشان کرد: در این جلسه نمایندگان همچنین در زمینه نحوه برخورد نیروهای نظامی و انتظامی با افراد در سطح شهر تذکراتی را به مسئولان دستگاه هایی اجرایی دادند و برای جلوگیری از هرگونه تنش و آسیب در سطح جامعه خواستار استفاده از کادر آموزش دیده برای برخورد مناسب با شهروندان شدند.



وی در ادامه، یادآور شد: در جلسه امروز میهمانان خواستار رفع بخشی از خلاهای قانونی برای برقراری کامل امنیت در سطح جامعه شدند تا خلاهای قانونی در این زمنیه با ارائه لایحه یا طرح برطرف شود.



ابراهیمی گفت: در پایان جلسه با توجه به این که برقراری امنیت در  سطح جامعه عظم ملی را می طلبد، تصمیم بر این شد که برای دستیابی نتیجه مثبت در این حوزه همه ارگان‌ها و نهادها همکاری لازم را با هم داشته باشند تا فضای امنی برای خانواده ها فراهم شود.  



  

  • کد خبر : 51893
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار