خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/07/04 - 17:11
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
در جلسه امروز کمیسیون بهداشت مطرح شد؛

بررسی مشکل کمبود متخصص در مناطق محروم

**سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، از بررسی و تبادل نظر کمسیون متبوعش و وزارت بهداشت در مورد کمبود نیروی متخصص در مناطق محروم خبر داد.

"حسن تامینی‌لیچائی" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، مهم‌ترین موضوع مورد بررسی در جلسه امروز کمیسیون بهداشت و درمان را موضوع کمبود متخصص دانست و افزود: با توجه به کمبودهایی که از نظر پزشکان متخصص در برخی از نقاط محروم وجود دارد؛ قرار شد با هماهنگی وزارت بهداشت راهکاری در این‌باره پیدا کنیم.

نماینده مردم رشت در مجلس، با بیان اینکه متخصصان زیادی دراین چند سال اخیر تربیت شده‌اند، گفت: با توجه به وجود متخصصان، مناطق محروم کشور از نبود پزشک متخصص اظهار نارضایتی می‌کنند، در حالی که نباید این‌گونه باشد.

وی افزود: در جلسه امروز مقرر شد که وزارت علوم هرگونه خلاء در این رابطه را به کمیسیون اطلاع دهد تا به این ترتیب اگر ضرورت داشته باشد، سقف متخصصان بالا برود.

تامینی‌لیچائی با تاکید براینکه بسیاری از متخصصان نیز از نبود پزشک در استان‌های محروم گلایه دارند، افزود: برای حل این مشکل، کمیسیون و وزارت علوم به دنبال راهکار موثر هستند که با تبادل نظر و بحث و بررسی در مناطق ایران، برآمدی از نیازهای متخصصان هر منطقه و با توجه به رشته‌های مورد نیاز تهیه شود.

وی گفت: معاون آموزشی وزارت بهداشت نیز در جلسه امروز حضور داشت که توضیحات خوب و جامعی در این رابطه ارائه کرد.

  • کد خبر : 28199
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار