خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/05/25 - 12:56
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
فولادگرخبرداد:

بررسی مشکل حقوقی بوجود آمده درواگذاری سهام ایران خودرو

**رئیس کمیسیون نظارت براجرای اصل44 قانون اساسی بااشاره به حضور خریداران بلوک 18درصدی ایران خودرو و مسئولان سازمان خصوصی سازی،درجلسه روز دوشنبه کمیسیون نظارت بر اصل 44،گفت: در جلسه امروز مشکل حقوقی بوجود آمده و موضوع قطعیت یا عدم قطعیت این واگذاری بررسی شد.

"حمیدرضا فولادگر" رئیس کمیسیون ویژه نظارت و پیگیری اجرای اصل 44قانون اساسی، در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت با اشاره به بررسی مشکلات بوجود آمده در مورد واگذاری بلوک 18درصدی سهام ایران خودرو گفت: در جلسه امروز، تعاونی خاصی که خریدار بلوک 18درصدی بود به اضافه مدیران سازمان خصوصی سازی و بورس، حضور داشتند تا در مورد عدم قطعیت و مشکلات حقوقی واگذاری این بلوک 18 درصدی مباحثه کنند.

نماینده مردم اصفهان با اشاره به مشکلات حقوقی واگذاری این بلوک، گفت: بخاطر تکمیل نشدن مدارک در موعد مقرر از سوی بانک صنعت و معدن که 2درصد از بلوک 18 درصدی را خریداری کرده است، مشکلات حقوقی بوجود آمده که باعث شده این معامله قطعیت پیدا نکند.

فولادگر با بیان این مطلب که بیشتر جلسه امروز کمیسیون نظارت بر اصل 44 برای بررسی همین موضوع صرف شد، گفت: دنبال پیدا کردن راه‌حل حقوقی برای این موضوع هستیم تا مشکل این معامله حل شود و بتواند قطعیت پیدا کند.

رئیس کمیسیون ویژه نظارت و پیگیری اجرای اصل 44قانون اساسی در مورد سرنوشت این 2 درصد از بلوک 18 درصدی، گفت: در مورد این 2درصد سه حالت وجود دارد، یا به بقیه اعضای کنسرسیوم واگذار می‌شود، یا با حل شدن مشکل بانک صنعت و معدن به این بانک تعلق پیدا می‌کند یا اینکه در نهایت معامله با عدم قطعیت مواجه می‌شود.

فولادگر همچنین از مطرح شدن کلیات لایحه اصلاح قانون معادن و پیش‌نویس "فضای کسب و کار" در جلسه امروز کمیسیون خبر داد و گفت: بحث فضای کسب و کار جزو تکالیف اصل 44 است که طبق ماده 99 برعهده دولت است و باید پیش‌نویس آن توسط اتاق بازرگانی و تعاون تهیه می‌شد، که این پیش نویس تهیه شده و نسخه‌ای از آن هم در اختیار ما قرار گرفته که ما آن را برای بررسی به مرکز پژوهش ها ارائه داده‌ایم.

  • کد خبر : 25042
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار