خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/11/16 - 10:44
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
خالقی خبر داد:

بررسی مشکلات خدمات درمانی در کمیسیون بهداشت و درمان

**نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: کمیسیون بهداشت و درمان با توجه به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها مشکلات مردم در حوزه بهداشت و درمان را بررسی می‌کند.

"بشیر خالقی" عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره این موضوع و اقدامات صورت گرفته به هفته نامه خبر اردبیل گفت: با توجه به اجرای هدفمندی یارانه‌ها، در  حوزه بهداشت و درمان مردم نگرانی‌های زیادی دارند. طبق برنامه چهارم توسعه قرار بود 70 درصد سهم سرانه‌های درمانی را دولت و 30 درصد بقیه را مردم پرداخت کنند. این در حالی است که این مورد در برنامه چهارم عملی نشد.

وی در ادامه افزود: این مورد در برنامه پنجم هم تکرار شده باشد و البته می‌بینیم که مردم از بابت خدمات درمانی ارائه شده ناراحتند و در این باره سؤال دارند. در بخش‌های خصوصی، نهادها و سازمان‌ها، خدمات درمانی و بیمه‌های تکمیلی ارائه می‌شود که از لحاظ کیفیت بالاتر از خدمات درمانی تأمین اجتماعی است.

نماینده مردم خلخال و کوثر تأکید کرد: متأسفانه می‌بینیم که بسیاری از بیمارستان‌ها بیمه خدمات درمانی را قبول ندارند. ضمن این که سرانه بیمه روستایی که حدود 2 هزارتومان برای هر نفر است در سطح پایینی قرار دارد در صورتی که برای برخی بیمه‌ها این مقدار به حدود 50 برابر هم می‌رسد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان در ادامه تأکید کرد: از همین رو کمیسیون بهداشت و درمان هم پیگیر این مورد بود که در برنامه پنجم این بیمه‌ها یکسان‌سازی شوند.

خالقی یادآور شد: البته قرار شده است حدود 10 درصد از درآمد 20 درصدی دولت از محل هدفمندی یارانه‌ها در این بخش استفاده شود. در حال حاضر این مورد به تأیید نمایندگان رسیده است تا این مقدار از محل درآمدهای ناشی از هدفمند شدن یارانه‌ها به بخش درمان اختصاص یابد.

  • کد خبر : 37194
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار