خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/11/07 - 12:12
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
این هفته صورت می‌گیرد؛

بررسی لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در کمیسیون اجتماعی

کمیسیون اجتماعی مجلس لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان را که در آبان ماه امسال در مجلس اعلام وصول شد، با کمی تأخیر مورد بررسی قرار خواهد داد.


به گزارش خبرگزاری خانه ملت، در جلسه روز سه‌شنبه ـ11 بهمن ماه‌ـ کمیسیون اجتماعی مجلس، لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان را که مدت زیادی است در مجلس اعلام وصول شده را مورد بررسی قرار خواهد داد.



لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در اواسط آذر 81 در قالب یک طرح به مجلس آورده شد و با 9 ماده به تصویب مجلس علنی رسید. اما هم‌اکنون با گذشت چند سال از تصویب این لایحه، به دلیل وجود مشکلاتی در کلیات اجرای آن، در آبان ماه امسال اعلام وصول شده و در دستور کار کمیسیون اجتماعی مجلس هشتم قرار گرفت.



همچنین طرح الحاق یک تبصره به ماده 5 قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی و اصلاحات بعدی آن و ادامه طرح الحاق دو تبصره به ماده 35 قانون شوراهای حل اختلاف مصوب 1387، در این روز بررسی می‌شود.



موضوع اقدام دولت در ادغام سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها در وزارت کشور و آثار این اقدام در اجرای ماده 233 آیین نامه داخلی، از دیگر موارد مورد بررسی در این کمیسیون است.



کمیسیون اجتماعی در روز دوشنبه ـ10 بهمن‌‌ ماه‌ـ همچنین به ادامه بررسی طرح احتساب سابقه تدریس معلمان حق‌التدریس استخدامی در آموزش و پرورش و ادامه بررسی طرح ناظر بر تأسیس و فعالیت سازمان‌های مردم نهاد که از طرف جلسه علنی مجلس اعاده شده، می‌پردازد./



پایان پیام   

  • کد خبر : 67656
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم