خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/05/26 - 18:50
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
سخنگوی کمیسیون اقتصادی:

بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون کیوتو به هفته آینده موکول شد

**سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به ارسال لایحه دولت گفت: بررسی لایحه الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون تجدید نظر شده کیوتو در دستور کار امروز کمیسیون قرار گرفت.

"سیدعلی موسوی‌جرف" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، تصریح کرد: باتوجه به اینکه مواد مورد نظر در پیوست کلی این کنوانسیون با ماده‌های قانون گمرگ و لایحه امور گمرکی که در کمیسیون اقتصادی در حال بررسی تناقض دارد، بررسی آن به هفته آینده موکول شد.

وی ادامه داد: کنوانسیون یک متن اصلی با 20 ماده و یک پیوست کلی با موادی در ارتباط با نحوه عضو گیری دارد که در پیوست کلی ابهام‌ها و اصطلاحاتی وجود داشت که لازم است این مسائل برطرف شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از اهمیت الحاق ایران به کنوانسیون تجدید نظر شده کیوتو گفت: 85 کشور جهان عضو کنوانسیون کیوتو هستند و برای کشوری مثل ایران عضو شدن در این کنوانسیون اهمیت ویژه‌ای دارد؛ با ملحق شدن ایران به کنوانسیون کیوتو و وارد شدن به سیستم گمرک الکترونیک می‌توانیم با کشورهای دیگر به رقابت بپردازیم.

وی توضیح داد: با عضو شدن ایران در کنوانسیون می‌توان در محصولات کشاورزی با محصولات مشابه خارجی رقابت کنیم.

سخنگو افزود: با رفع ابها‌م‌ها و توضیح اصطلاحات مواد کنوانسیون کمیسیون اقتصادی این لایحه را مورد بررسی مجدد قرار خواهد داد.  

وی با اشاره به اینکه در دستورکار کمیسیون سوال از وزیر اقتصادی و دارایی مد نظر گرفته شده بود، تصریح کرد: سیدمحمودحسینی دولت‌آبادی ‌نماینده ‌برخوار، میمه و شاهین‌شهر جهت سوال از شمس‌الدین حسینی در کمیسیون حضور پیدا کرد و از پاسخ وزیر قانع نشد.

موسوی ادامه داد: حسینی دولت آبادی عنوان کرد از آنجا که پالایشگاه اصفهان در حریم شاهین شهر قرار دارد باید عوارض آن به شاهین شهر اختصاص یابد، وزیر پاسخ داد حریم‌ها را وزارت کشور تعیین می‌کند و وزرات اقتصادی در این رابطه تنها مجری است.

وی افزود: با وجود اینکه وزیر اقتصاد و دارایی سوال نماینده را پاسخ داد، حسینی دولت آبادی قانع نشد.

همچنین سیروس برنابلداچی نماینده بروجن از وزیر سوال داشت که سوال خود را پس گرفت.

  • کد خبر : 25166
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار