خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/11/04 - 14:24
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
مصباحی‌مقدم خبر داد:

بررسی قیمت خوراک پتروشیمی‌ها در کمیسیون ویژه

**رئیس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه کمیسیون متبوعش گفت: بحث تامین خوراک برای پالایشگاه های، پتروشیمی ها و صنایع مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خانه ملت، غلامرضا مصباحی مقدم در جمع خبرنگاران پارلمانی جزییات جلسه امروز صبح کمسیون ویژه طرح تحول اقتصادی را تشریح کرد و گفت: مشکل تامین خوراک پالایشگاه ها، پتروشیمی ها و صنایع با حضور نمایندگان این مراکز و  وزارتخانه نفت مطرح شد.

رییس کمسیون ویژه طرح تحول اقتصادی تصریح کرد: براساس اخبار واصله متوجه شدیم قیمت خوراک های پالایشگاه ها، پتروشیمی ها و صنایع از سوی دولت به مدت یکسال تعیین شده است این در حالی است که قانون تاکید کرده است باید قیمت خوراک این مراکز حداقل به مدت 10 سال مشخص شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر ادامه داد: نمایندگان شرکت های پتروشیمی عنوان کردند تعیین قیمت یکساله به صرفه نیست به همین دلیل مقرر شد مرکز پژوهش ها سوابق بحث را به کمیسیون ارائه کند.

وی گفت: اگر با ارائه گزارش مرکز پژوهش ها نیازی به بررسی بیشتر نباشد ابهام پیش آمده برطرف خواهد شد.

به گفته رئیس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی، پس از ارائه گزارش مرکز پژوهش ها درخصوص مدت زمان تعیین قیمت خوراک های پتروشیمی ها ارائه کند، کمیسیون تخصصی تشکیل جلسه خواهد داد.

مصباحی مقدم با اشاره به حضور شهرداران شهرهای مشهد، شیراز، قم و تهران در جلسه امروز صبح کمیسیون طرح تحول اقتصادی گفت: کمیسیون همچنین به مشکل ایجاد شده از سوی شهرداری ها رسیدگی کرد.

به گفته این نماینده براساس قانون هدفمندی یارانه ها مقرر شده است 30 درصد از سهم درآمد اجرای این قانون به شهرداری ها اختصاص یابد.

نماینده تهران توضیح داد: شهرداران این کلان شهرها سهم خود را از هدفمندی یارانه ها طلب کردند که از آنجا که وزیر اقتصاد و دارایی و معاون وزیر در جلسه حضور نداشته امکان تصمیم گیری در این خصوص وجود نداشت.

رئیس کمیسیون طرح تحول اقتصادی از تشکیل جلسه ای در هفته آینده خبر داد و گفت: کمیسیون جهت بررسی مشکل شهرداری ها، جلسه ای با حضور وزیر مربوطه تشکیل خواهد شد.

  • کد خبر : 36442
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار