خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/05/09 - 18:23
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها

بررسی طرح ممنوعیت حمل و استفاده از سلاح‌های سرد در کمیسیون قضایی

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، از حضور رییس مرکز پژوهش‌های مجلس در نشست امروز کمیسیون متبوعش خبر داد و گفت: آقای توکلی به دلیل حجم زیاد کاری کمیسیون قضایی و حقوقی از اعضای این کمیسیون تقدیر و تشکر کرد.


"امین‌حسین رحیمی" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت (www.icana.ir)، با اشاره به نشست امروز  کمیسیون قضایی و حقوقی تصریح کرد: در این جلسه طرح ممنوعیت ساخت، حمل و نگهداری ادواتی که در درگیری فیزیکی بین افراد کاربرد دارد بررسی و کلیات و یک ماده و تبصره آن به تصویب رسید و بررسی سایر مواد آن به جلسه روز سه‌شنبه موکول شد.



نماینده مردم ملایر در مجلس،‌ در تشریح جزییات این طرح گفت: بر اساس طرح ممنوعیت ساخت، حمل و نگهداری سلاح‌های سرد، واردات، عرضه،‌ تولید، خرید و فروش و حمل انواع شمشیر، قمه، قداره و پنجه بوکس جرم تلقی شده و مجازات آن زندان و جزای نقدی است.



وی با بیان اینکه این ادوات ممکن است کاربرد آموزشی نیز داشته باشد، افزود: به کارگیری این ادوات در مسائل آموزشی و دفاع شخصی جزو موارد استفاده مجاز محسوب می‌شود که در آیین‌نامه‌ای که به پیشنهاد وزیران کشور و دادگستری ارائه شده و به تصویب هیات وزیران می‌رسد، ذکر خواهد شد.



رحیمی همچنین با بیان اینکه کمیسیون قضایی یکی پرکارترین کمیسیون‌های مجلس است، تصریح کرد: آقای "احمد توکلی" رییس مرکز پژوهش‌های مجلس برای تقدیر و تشکر از اعضای کمیسیون در جلسه امروز این کمیسیون حضور یافت و پیشنهادها و نظراتی را نیز در رابطه با تصویب قوانین مطرح کرد.

  • کد خبر : 55409
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار