خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1391/02/31 - 17:18
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
موسوی خبر داد:

بررسی شکایت نمایندگان از رییس‌جمهور در کمیسیون اصل 90

دبیر کمیسیون اصل 90 مجلس از بررسی شکایت نمایندگان در مورد نحوه پاسخ احمدی نژاد در جلسه سوال از رییس جمهور در جلسه این هفته کمیسیون متبوعش خبر داد.


سید فاضل موسوی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه در جلسه این هفته کمیسیون اصل 90 دو پرونده از شکایتهای نمایندگان درباره قانع نشدن وکلای ملت از پاسخ رییس جمهوردر جلسه سوال که از طرف ریاست مجلس به این کمیسیون ارجاع داده شده بود مورد رسیدگی قرار گرفت.



نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی افزود: این شکایتها طبق موضوع ماده 233 آیین‌نامه داخلی مجلس است که از سوی هیات رییسه مجلس به کمیسیون اصل 90 ارجاع داده شده است که یکی از آنها مربوط به پاسخ‌های رییس جمهور و دیگری مربوط به کل ماده 233 آیین نامه داخلی مجلس می باشد.



وی تصریح کرد: بررسی این دو پرونده در روزهای آینده نهایی شده و نتیجه آن به هیات رییسه ارائه خواهد شد.



 بر اساس ماده 233- هرگاه حداقل ده‌نفر از نمایندگان و یا هرکدام از کمیسیونها، عدم رعایت شؤونات و نقض یا استنکاف از اجراء قانون یا اجراء ناقص قانون توسط رئیس جمهور و یا وزیر و یا مسؤولین دستگاههای زیرمجموعه آنان را اعلام نمایند، موضوع بلافاصله از طریق هیأت رئیسه جهت رسیدگی به کمیسیون ذی‌ربط ارجاع می‌گردد.



کمیسیون حداکثر ظرف مدت ده‌روز موضوع را رسیدگی و درصورت وارد بودن با اظهارنظر صریح، گزارش خود را از طریق هیأت‌رئیسه به مجلس ارائه می‌دهد.



تبصره 1- چنانچه نظر مجلس بر تأیید گزارش باشد موضوع جهت رسیدگی به قوه قضائیه و سایر مراجع ذی‌صلاح ارسال می‌شود تا خارج از نوبت و بدون تشریفات دادرسی رسیدگی نمایند.



تبصره 2- درصورتی که مجلس در مورد رئیس‌جمهور یا هریک از وزیران سه نوبت ‌رأی به وارد بودن گزارش بدهد طرح استیضاح درصورت رعایت مفاد اصل هشتاد و نهم(89) قانون اساسی در دستورکار مجلس قرار خواهد گرفت./



پایان پیام

  • کد خبر : 75094
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار