خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/05/29 - 11:35
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
روز سه‌شنبه صورت می‌گیرد؛

بررسی جزئیات لایحه افزایش تعداد نمایندگان در کمیسیون شوراها

کمیسیون شوراها و امور داخلی در جلسه این هفته خود نیز رسیدگی به لایحه اصلاح حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان آنها را ادامه می دهد.


به گزارش خبرگزاری خانه ملت(www.icana.ir)،‌ براساس دستور هفتگی اعلامی کمیسیون تخصصی مجلس شورای اسلامی،‌ اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی در جلسه روز سه‌شنبه خود علاوه بر بررسی اخبار واصله  به ادامه رسیدگی به لایحه اصلاح حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان آنها می پردازند.



اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی در جلسه روز سه‌شنبه هفته پیش خود که با حضور "صولت مرتضوی" معاون سیاسی وزارت کشور و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار شد، پس از تصویب کلیات لایحه اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آنها، بررسی بند الف لایحه که مربوط به حوزه انتخابیه آذربایجان شرقی بود را آغاز کردند.



بر اساس اصل ۶۴قانون اساسی دولت اجازه دارد هر ۱۰سال یک‌بار، پیشنهاد افزایش حداکثر۲۰نماینده را به تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارائه کند که به همین منظور دولت با تاخیر طولانی این لایحه را به مجلس ارائه کرده است.



به موجب لایحه تصویب شده در هیئت دولت، وزارت کشور افزایش تعداد حوزه‌های انتخابیه از ۲۰۷حوزه به ۲۲۳حوزه و همچنین افزایش ۲۹۰نماینده به ۳۱۰نماینده را برای امسال پیشنهاد داده است.

  • کد خبر : 56926
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم