خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/03/22 - 17:13
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها

بررسی تحولات منطقه در کمیسیون امنیت ملی

تحولات بحرین، یمن، مصر، لیبی و سوریه در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بررسی شد.


به گزارش خبرگزاری خانه ملت، "کاظم جلالی" درخصوص جلسه امروز ـ یک‌شنبه 22 خرداد ماه ـ کمیسیون گفت: در بخش اول جلسه کمیسیون به بررسی مسائل منطقه پرداختیم و برخی مسئولان و کارشناسان وزارت امور خارجه در کمیسیون حضور یافتند و مروری بر مسائل منطقه وتحولات بحرین، یمن، مصر، لیبی و سوریه داشتیم.



جلالی افزود: درخصوص بحرین، خبرها حاکی است که مردم همچنان در میدان حضور دارند و علیرغم همه فشارها و دستگیری‌ها و شکنجه‌ها مردم هم براحقاق حقوق شهروندی خود در بحرین تاکید دارند هم خواستار خروج نیروهای خارجی از سرزمین خود هستند.



سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بیان کرد: در لیبی سیاست غرب در انتظار نگه داشتن و خسته کردن مردم و ارائه یک الگوی ناموفق از حرکت‌ها مردمی است که البته با مقاومت و هوشمندی مردم لیبی، غرب به نتیجه نخواهد رسید.



جلالی گفت: درخصوص سوریه اگرچه اصلاحاتی در حکومت آن کشور ضروری است اما توطئه شکل گرفته علیه این کشور جهت تضعیف جبهه مقاومت است و مردم مقاوم و هوشمند سوریه این مسئله را کاملاً درک می‌کنند ومطالبات خود را بشکل مدنی پی گیری می نمایند.



سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی همچنین افزود: در جلسه کمیسیون همچنین طرح تشدید مجازات مترددین به فلسطین اشغالی و اصلاح مواد 24 و 36 قانون گذرنامه مصوب 1335 مورد بررسی قرار گرفت.

  • کد خبر : 50811
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار