خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1391/05/08 - 18:29
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
نقوی خبرداد:

بررسی تحولات منطقه در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از بررسی سیر تحولات بحرین، عربستان، مصر، یمن و تونس در این کمیسیون خبرداد.


به گزارش خبرگزاری خانه ملت، سید حسین نقوی حسینی درباره جزئیات جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: به لحاظ امنیت و سرعت تحولات بیداری اسلامی کمیسیون امنیت بررسی مختصات و مقتضیات این تحولات را در دستور کار داشت.



نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی افزود: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با حضور مدیران ارشد دستگاه‌های ذی‌ربط تحولات بحرین، عربستان، مصر، یمن و تونس را بررسی کرد.



نقوی‌حسینی گفت: در این جلسه تلاش غربی‌ها برای به انحراف کشاندن انقلاب‌ها و حرکت‌های مردمی تحلیل شد.



وی افزود: آمریکایی‌ها تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا از درجه ضدصهیونیستی بیداری اسلامی بکاهند و لبه تیز ضداستکباری و ضدغربی بیداری اسلامی را کند کنند.



وی ادامه داد: غربی‌ها در این مسیر برخی کشورهای عربی منطقه را با خود همراه کرده‌اند تا الگوی مورد نظر جنبش‌ها و انقلاب‌های مردمی جهان اسلام از اسلام‌خواهی و جمهوری اسلامی به سویی دیگر منحرف کند.



سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در این جلسه مطرح شد که از لحاظ راهبردی بین کلیه حرکت‌های بیداری اسلامی و جمهوری اسلامی یک ارتباط و پیوند عمیق وجود دارد به ویژه علاقه قلبی ملت‌ها به انقلاب اسلامی عمیق است و همین عامل باعث نگرانی غربی‌ها و صهیونیست‌ها شده است.



نقوی‌حسینی گفت: جمع‌بندی نشست امروز با عنوان بیداری اسلامی عبارت بود از اینکه پدیده مذکور به هر شکل حیات مجدد اسلام و احیای نظام سیاسی اسلام بود. همچنین غرب و منافع غرب و آمریکا را مورد تعرض و تهاجم قرار داد و حریم امنیت صهیونیست‌ها که با قدرت آمریکایی‌ها ایجاد شده بود، با چالش جدی و حیاتی مواجه کرد.



وی افزود: آمریکا و محور غربی- عربی تلاش می‌کنند نقاط اختلافی همانند اختلافات مذهبی و قومی را پررنگ کنند ولی قدرت اقناعی جمهوری اسلامی از قدرتی برخوردار است که مانع موفقیت آنها خواهد شد.



سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: پس از جلسه بررسی بیداری اسلامی، کمیته‌های سه گانه کمیسیون تشکیل جلسه دادند تا طرح‌ها و لوایح ارجاعی را مورد بررسی کارشناسی قرار دهند./



پایان پیام

  • کد خبر : 79797
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار