خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/24 - 18:52
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اقتصادی,کمیسیون ها
ایری خبر داد:

بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی نیرو، میراث، علوم و ورزش در کمیسیون عمران/ تاکید نمایندگان به جبران ناترازی برق

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس از بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی دولت در وزارتخانه های نیرو، گردشگری، علوم و ورزش در کمیسیون عمران خبر داد.

عبدالجلال ایری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نشست‌های عصر امروز( ۲۴ مرداد ماه) کمیسیون عمران مجلس با وزرای پیشنهادی دولت گفت: در اولین نشست عصر امروز، میزبان «سیدرضا صالحی امیری» به عنوان وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جهت استماع و بررسی برنامه‌ها و دیدگا‌ها وی برای مدیریت این مجموعه مهم فرهنگی_اقتصادی بودیم.

این نماینده مردم در مجلس عنوان کرد: وزیر پیشنهادی معتقد بود طبق برنامه‌های تدوین شده برای رسیدن به اهداف برنامه هفتم مبنی بر افزایش تعداد گردشگر به ۱۵ میلیون نفر تا پایان برنامه، تمامی تلاش‌های خود را به کار گرفته و از ظرفیت‌های بخش خصوصی نیز در این مسیر استفاده می‌کند. نمایندگان عضو کمیسیون عمران نیز دغدغه‌ها و نکات خودشان را پیرو مسائل مرتبط مطرح کردند.

وی خاطرنشان کرد: جلسه دوم کمیسیون عمران مجلس با حسین سیمایی وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری جهت بررسی برنامه‌ها و سوابق وی بود. وزیر پیشنهادی در این نشست به ضرورت مهارت محور شدن دانشگاه‌ها، برنامه‌ریزی جهت جلوگیری از خروج نخبگان، برقراری عدالت تحصیلی، افزایش سهم پژوهش از تولید نا خالص کشور، افزایش ارتباط میان صنعت و دانشگاه، پرورش دانشجو ماهر ارائه کرد.

این نماینده مردم در مجلس در ادامه به بررسی برنامه‌های عباس علی آبادی وزیر پیشنهادی نیرو اشاره کرد و گفت: در ادامه بررسی صلاحیت وزرا جلسه دیگری با وزیر نیرو برگزار کردیم که وی در کمیسیون حاضر و گزارشی در خصوص وضعیت برق و آب کشور راهکارها و برنامه‌هایی برای بهبود وضعیت آب و فاضلاب و آبرسانی به روستاهای دارای تنش آّبی، مدیریت آب سدها و همچین جبران ناترازی برق کشور ارئه کرد که از جمله آنها می‌توان در حوزه برق به اصلاح اقتصاد و روابط مالی برق، افزایش ظرفیت و راندمان نیروگاهی، هوشمندسازی و بهینه سازی مصرف و اصلاح ساختار صنعت برق، افزایش تولید از طریق تسریع در احداث نیرگاه‌های جدید، جایگزینی نیروگاهای فرسوده، توسعه انرژی های تجدید پذیر، تسریع در نصب کنترهای هوشمند، اصلاح شبکه انتقال برق، کنترل رشد مصرف برق از طریق هوشمندسازی و بیهنه سازی مصرف اشاره کرد. نمایندگان نیز در ادامه دغدغه های خود را پیرامون مسائل آب و برق کشور ارائه کردند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: جلسه پایانی امروز کمیسیون با آقای احمد دنیا مالی  وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت خانه ورزش و جوانان بود که با توجه به سابقه همکاری با ایشان، شناخت دقیقی از روحیات، دیدگاه‌ها و تخصص وی داریم. وزیر پیشنهادی ورزش نیز همانند سایر وزرا برنامه های خود را درحوزه توسعه ورزش قهرمانی، ایجاد امکان ورزشی و افزایش سرانه فضای ورزشی در مدارس و شهرها، نخبه گزینی در حوزه مدیران ورزشی کشور و ... ارائه کرده و نمایندگان نیز دیدگاه‌ها و نکات خودشان را مطرح کردند./

پایان پیام

  • کد خبر : 382250
کلمات کلیدی
مهدی سعدی آرانی
خبرنگار

مهدی سعدی آرانی

آخرین اخبار