خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/01/15 - 14:17
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
سروری خبر داد:

بررسی برخورد ناشایست اماراتی‎ها با مسافران ایرانی در کمیسیون امنیت ملی

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از پیگیری رفتار ناشایست مسئولان اماراتی با مسافران ایرانی در کمیسیون متبوعش خبر داد.


"پرویز سروری" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت(www.icana.ir)، ضمن ابراز نارضایتی از رفتار نامناسب مقامات اماراتی با مسافران ایرانی، گفت: باید واکنش مناسبی نسبت به برخوردهای غلط و غیردیپلماتیک امارات صورت بگیرد.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس، افزود: مردم ایران از دولت و مجلس انتظار دارند که به منظور حفظ عزت و هویت مسافرانی  که به امارات سفر می‎کنند، اقداماتی عملی را پیگیری کنند.



عضو کمیسیون امنیت ملی با اشاره به روابط تجاری ایران و امارات، گفت: امارات باید بداند که در حال حاضر  بالاترین روابط تجاری را با ایران دارد و برای حفظ و توسعه این روابط باید بسترهای لازم از جمله پرهیز از تنش‌آفرینی را مهیا کند.



سروری در پایان تصریح کرد: متاسفانه کشور امارات اهمیت چندانی به این موضوع نمی‌دهد و به شیوه‌ای دنباله‎دار گزارش‎هایی مبنی بر رفتار ناشایست اماراتی‌ها با مسافران ایرانی به گوش می‌رسد، به همین منظور مجلس و دولت باید با جدیت این موضوع را پیگیری و تصمیمات لازم را در این رابطه اتخاذ کنند.



مقامات اماراتی طی ماه‌های گذشته به دفعات متعدد به برخوردهای ناشایستی با مسافران ایرانی دست زده‌اند، نکته‎ای که موجب واکنش مسئولان کشور از جمله نمایندگان مجلس شده است. در همین راستا کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، دیدار با سفیر ایران در امارات و واکنش مناسب به این قبیل رفتارهای غیردیپلماتیک را در دستور کار خود قرار داده است.

  • کد خبر : 42043
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار