خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/03/08 - 16:17
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
آلیا خبر داد؛

بررسی انفجار پالایشگاه آبادان در کمیسیون امنیت ملی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از بررسی گزارش انفجار پالایشگاه نفت آبادان در این کمیسیون خبر داد


"فاطمه آلیا" در گفت‏وگو با خبرنگار خانه ملت(www.icana.ir)، در تشریح جزئیات جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از ارائه 3 گزارش در این کمیسیون خبرداد و گفت:  "شبیب جویجری" از سوی کمیسیون ماموریت یافته بود تا در رابطه با آتش‎سوزی صورت گرفته در پالایشگاه آبادان گزارشی را تهیه کند که این گزارش در جلسه امروز-8 خرداد ماه- قرائت شد.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در رابطه با نتیجه بررسی انفجار پالایشگاه نفت آبادان، اظهار کرد: براساس این گزارش، آتش‎‏سوزی صورت گرفته در پالایشگاه عمدی نبوده و این انفجار به دلیل مشکل فنی رخ داده است.



آلیا با اظهار اینکه موضوع بررسی مشکلات فنی پالایشگاه آبادان از سوی کمیسیون انرژی پیگیری خواهد شد، افزود: مصطفی کواکبیان که با وزیر امور خارجه به چین، اندونزی و بروئنی سفر کرده بود نیز گزارشی از این سفر به اعضای کمیسیون امنیت ارائه داد.



عضو کمیسیون امنیت ملی همچنین از ارائه گزارشی توسط علاء الدین بروجردی به اعضاین این کمیسیون درباره سفر به افغانستان خبرداد و گفت: در این گزارش مناسبات ایران با افغانستان مثبت ارزیابی شد.



  



نهایی شدن لیست تحریم 26 مقام آمریکایی در کمیسیون امنیت ملی



نهایی شدن طرح تحریم 26 مقام آمریکایی از جمله، موضوع‎های مورد بررسی در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی بود که نماینده مردم تهران در این رابطه، گفت: اعضای کمیسیون پیش از این قصد داشتند تا لیست مقام‏های آمریکایی را در سه نوبت با عنوان نقض کنندگان حقوق بشر، عاملان قاچاق مواد مخدر و حمایت کنندگان تروریسم، تصویب کند؛ اما در جلسه امروز تمامی این 26 نفر تحت یک عنوان مشترک با نام جنایتکاران بین‏المللی در لیست تحریم ایران قرار گرفتند.



عضو کمیسیون امنیت ملی در پایان از بررسی طرح تحریم 26 مقام آمریکایی با قید یک فوریت در هفته سوم خرداد در صحن علنی مجلس خبر داد.

  • کد خبر : 49211
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار