خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/11/16 - 19:23
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
فدایی خبر داد:

بررسی ادغام وزارتخانه‌های رفاه، کار و تعاون در کمیسیون اجتماعی

**عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای، از بررسی ادغام وزارتخانه‌های رفاه، کار و تعاون با یکدیگر در کمیسیون متبوعش خبر داد و تاکید کرد: در تجمیع سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها باید به تناسب وظایفشان نیز توجه شود.

"صمد فدایی" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، در خصوص گزارش مرکز پژوهش‌ها مبنی بر ایجاد وزارتخانه "رفاه و خانواده"، اظهار کرد: سازمان بهزیستی زیر نظر وزارت رفاه است و مرکز امور زنان نیز با مباحث وزارت رفاه و سازمان بهزیستی سنخیت دارد و تجمیع آنها با وزارت رفاه تاثیر خوبی می‌تواند بر امور زنان داشته باشد.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس، افزود: در کمیسیون اجتماعی نیز بحث ادغام وزارتخانه‌های رفاه، کار و تعاون با یکدیگر مورد بررسی قرار گرفت، چون از نظر سنخیت و وظایفی که بر عهده دارند به هم نزدیک هستند.

وی با تاکید براینکه باید ببینیم دلایل علمی و منطقی مرکز پژوهش‌ها از ارائه این گزارش چه بوده، تصریح کرد: سازمان‌های موازی در کشور ما زیاد هستند که ادغام آنها منجر به تسهیل و انجام بهتر کارها خواهد شد و با توجه به قوانین فرا دستی مانند برنامه پنجم توسعه که بر کوچک شدن دولت تاکید دارد، ادغام وزارتخانه‌ها امری ضروری است.

به گفته فدایی، بحث ادغام وزارتخانه‌های رفاه، کار و تعاون نیاز به کار کارشناسی بیشتری دارد و فعلا در حد بحث مطرح است؛ اما پس از بررسی لایحه بودجه 90 این موضوع در دستور کار کمیسیون اجتماعی قرار خواهد گرفت.

مرکز پژوهش‌های مجلس، ضمن لزوم بازنگری در تشکیلات امور زنان و خانواده، با تاکید بر لزوم ارتقای تشکیلات امور زنان و خانواده در دستگاه‌ها، بازنگری طرح تجمیع و ایجاد وزارتخانه‌ای واحد به نام «وزارت رفاه و خانواده»، از محل تجمیع دستگاه‌هایی چون وزارت رفاه و تامین اجتماعی، سازمان بهزیستی کشور و بخش‌های حمایتی از قبیل مرکز امور زنان و خانواده و سازمان ملی جوانان، اعلام کرد: با توجه به اصل 44 قانون اساسی، ایجاد یک وزارتخانه جدید در دولت ناممکن است و به همین دلیل این طرح به تجمیع مسئولیت دستگاه‌های مختلف در وزارت رفاه پرداخته است.

  • کد خبر : 37277
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار