خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/10/13 - 18:05
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
شعبانی با اشاره به تشکیل وزارتخانه ورزش و جوانان:

بحث نظارت در ورزش به معنای مچ‌گیری نیست

**نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی، تشکیل وزارتخانه ورزش و جوانان را راهی مناسب برای نظارت و برطرف کردن ناکامی‌ها و نقاط ضعف در ورزش کشور عنوان کرد و گفت: برخی از کلمه نظارت واهمه دارند، در صورتی که این به معنای مچ‌گیری نیست.

"امین شعبانی" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، با تاکید براینکه تبدیل سازمان تربیت بدنی به وزارت ورزش و جوانان تحولی عظیم را در حوزه ورزش ایجاد می‌کند، افزود: این سازمان تا قبل از وزارتخانه شدن از 31 استان کشور تنها 2 یا سه استان را زیر نظر خود داشت و متاسفانه آقای سعیدلو مدیریت ورزش را به خوبی نشناخته است.

وی ادامه داد: سازمان تربیت بدنی و یا هر سازمان دیگری که تحت نظارت نباشد به طور قطع نمی‌تواند نیازهای جامعه را برطرف کند و مطابق با سند چشم‌انداز 20 ساله عمل کند.

این عضو کمیسیون عمران در مجلس، با بیان اینکه با این مصوبه می‌توانیم نقاط قوت در ورزش را افزایش دهیم، گفت: با نظارت مجلس بر این دستگاه نسل‌هایی که از ورود و حضور در ورزش محروم بودند، می‌توانند به این عرصه راه پیدا کنند و این امر به توسعه و قوت ورزش کمک خواهد کرد.

شعبانی همچنین در خصوص مخالفت برخی از مسئولان با ایجاد وزارتخانه ورزش و جوانان، اظهار کرد: ما باید این موضوع را از دیدگاه کارشناسی بررسی کنیم، مخالفت و یا موافقت به خاطر یک شخص خاص درست نیست و این اظهارنظرها نباید رنگ جناح سیاسی به خود بگیرند.

وی تاکید کرد: ما نباید ورزش را درگیر مسائل سیاسی کنیم بلکه باید آینده‌نگر باشیم و به سمت برقراری عدالت اجتماعی حرکت کنیم.

به گفته شعبانی، معمولا مدیران سازمان ملی جوانان در مراکز استان‌ها به صورت گزینشی انتخاب می‌شوند، بنابراین کارایی بالایی هم نمی‌توانند داشته باشند.

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس، با اظهار این مطلب که تشکیل وزارت ورزش، مسئولان این دستگاه را در مقابل مجلس پاسخگو می‌کند، افزود: در حال حاضر سازمان تربیت بدنی تنها روی یک تیم فوتبال خاص تاکید کرده و تیم‌های دیگر را به فراموشی سپرده است؛ اما در وزارتخانه ورزش خود به خود این تبعیض‌ها بین تیم‌ها و فدراسیون‌ها از راهی نخواهد داشت.

  • کد خبر : 34971
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار