خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1395/02/28 - 12:02
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
در جریان بررسی جزئیات لایحه تأسیس و اداره مدارس و مراکز غیردولتی مصوب شد؛

بانک‌های کشور موظف شدند بخشی از نیاز مالی مؤسسان مدارس و مراکز غیردولتی را تأمین کنند

نمایندگان مردم در خانه ملت، بانک‌های کشور را موظف به پرداخت 35 تا 50 درصد از نیاز مالی مؤسسان مدارس و مراکز غیردولتی به صورت وام کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، 28 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی لایحه تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی با ماده 10 آن موافقت کردند.



در ماده 10 آمده است: بانکهای کشور موظفند طبق قانون عملیات بانکی بدون ربا با معرفی وزارت آموزش و پرورش از سی‌وپنج‌درصد(35%) تا پنجاه‌درصد(50%) از نیاز مالی مؤسسان مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی را که از کارکنان دولت و دارای سابقه آموزشی میباشند جهت تهیه و یا توسعه فضای آموزشی و پرورشی و تأمین تجهیزات و امکانات مورد نیاز به صورت وام قرضالحسنه و برای سایر اشخاص از دیگر منابع اعتبارات بانکی تأمین نمایند.



تبصره 1- بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با همکاری وزارت آموزش و پرورش موظف است ظرف مدت دوماه پس از لازمالاجراء شدن این قانون، دستورالعمل اجرای این ماده را تدوین و به بانکها ابلاغ نماید.



تبصره 2- گزارش نحوه اجرای موضوع این ماده به صورت سالانه توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و وزارت آموزش و پرورش به هیأت وزیران و کمیسیون آموزش ، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود.



تبصره 3- برخورداری از حمایت‌ها و تسهیلات در این ماده منوط به تضمین کیفیت آموزشی و پرورشی می‌باشد./



پایان پیام


  • کد خبر : 167375
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار