خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/08/02 - 19:11
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
پاپری​مقدم:

بازار دشتستان نیازمند جاده مناسب است

**نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی از وزارت راه و ترابری خواست چاره ای برای جاده بازار دشتستان بیاندیشد

ایوب پاپری مقدم با نشریه خبر جنوب گفت وگویی کرده است که در زیر مشروح آن می آید:

نظر شما درباره طرح اصلاح الگوی مصرف انرژی چیست؟

مهم‌ترین طرحی که در مجلس، در روزهای اخیر بررسی شد، ادامه طرح بررسی الگوی انرژی بود. در کشور ما مصرف انرژی بسیار بالاست و اتلاف انرژی را داریم و مصرف بهینه نیست. در این زمینه باید اصلاحاتی صورت بگیرد؛ از تولید تا شبکه تولید و تا مصرف کننده چه خانگی و چه صنعتی که این روند اصلاح شود. با توجه به طرح هدفمندی یارانه‌ها باید تکالیفی مشخص می‌شد که کمک می‌کرد به کمتر آسیب دیدن مردم تا افزایش قیمت حامل‌ها فشار کمتری به مردم وارد کند. بعضی از نمایندگان به این علت طرحی با عنوان اصلاح الگوی انرژی در 85 ماده آماده کردند که در هفته دولت بخش مربوط به دولت مشخص شد و تکالیفی مربوط به حوزه مردم که مردم را موظف می‌کند به از جمله استفاده از ابزار هوشمند کردن مصرف انرژی تا مصرف انرژی بهینه شود تا مردم از پس هزینه‌ها بربیایند و در روزهای اخیر مشخص شد.

 در کمیسیون امور داخلی و شوراها بحثی که مطرح است، چیست؟

ادامه طرح امر به معروف و نهی از منکر دنبال شد و رسید به بند اینکه تکالیفی که مردم نسبت به یکدیگر دارند که باید به طور شفاف برای مردم فراهم کنید و همچنین مردم نسبت به دولت چه تکالیفی دارند. مصادیقی مطرح شد و اینکه دولت نسبت به مردم چه وظایفی دارد که به صورت مقدماتی آماده کردیم که در جلسات آینده ارائه داده خواهد شد.

 آخرین پیگیریهایتان در حوزه انتخابی، مربوط به چه موضوعی بود؟

بررسی مشکلات مردم را در حوزه انتخابی داشتیم. در هفته پیوند اولیا و مربیان و هفته تربیت‌بدنی جلساتی با نخبگان آ‌موزش و پرورش تدارک دیدیم. رئیس سازمان آموزش و رئیس اداره کل استان و مدیران مدارس شهرستان را گرد هم آوردیم تحت عنوان همایش یک روزه توسعه آموزش در دشتستان و مشکلات را بررسی کردیم. همچنین سایر مسائل مربوط به آموزش و پرورش مربوط به دانشگاه تربیت معلم و سایر دانشگاه‌ها را نیز پیگیر هستیم. همچنین جلسه با اتحادیه‌ها و اصناف شهرستان داشتیم. اتحادیه‌ها مسئول سامانه دادن بازار هستند که مشکلاتی که در بازارها و میادین و سد معبر و پرداخت عوارض دارند را منعکس کردند که جلسه‌ای چهارساعته با نمایندگان بازار داشتیم و انعکاس مشکلات آنها را داشتیم.

 مهمترین مشکل اصناف و بازاریان دشتستان چیست؟

مشکل عمده با وزارت راه داشتند. میدان تره‌بار شهرستان، فعال‌ترین میدان در استان است و عمده خرید اصناف در آنجاست اما راه ورودی مناسبی نداشت و احتیاج به جاده اتصالی مناسب دارد.

 آخرین بازدیدهایی که داشتید مربوط به چه جاهایی است؟

بازدیدی از مجموعه تربیت‌بدنی داشتیم به منظور جلب نظر مردم و مسئولان به سمت ورزش‌های همگانی که راهکارهایی ارائه کنیم. از بعد نظارتی هم اعتباراتی که به آنها داده شد، برای ایجاد باشگاه‌های ورزشی و سالن‌ها که بررسی کردیم که آیا اعتبارات در محل خود خرج شده‌اند یا خیر. از یک هیأت موتورسواری نیز بررسی کردیم و گزارش مبسوطی از هیأت‌های ورزشی گرفتیم. در حال حاضر 75 هیأت ورزشی در شهرستان فعال است و250 سالن ورزشی داریم و تعداد زیادی ورزشکار و ملی‌پوش داریم که گزارش گرفتیم و راهکار تشویق آنها را بررسی کردیم.

 در هفتهای که گذشت، به کدامیک از بخشهای شهرستان سرکشی محلی داشتید؟

یکی از بخش‌های مهم دشتستان، بوشکان است که در برنامه است که از پروژه‌های عمرانی و روستاها و شوراها بازدید کردیم و با دهیارها جلسات داشتیم، از همه پروژه‌های دستگاه‌های اجرایی بازدید کردیم که برای پروژه‌های امسال بالغ بر 5 میلیارد تومان اعتبار گذاشته شده بود. برخی افتتاح و بهره‌برداری داشتیم در روستای شاهی‌جان به بهره‌برداری رسید و افتتاح شد، با همفکری مسئولان و رؤسای ادارات.

  • کد خبر : 29993
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار