خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/11/07 - 11:26
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
ارزیابی علی‌اکبر اولیاء از سفر سوم رئیس‌جمهور به استان یزد

انسجام در مصوبات سفر دیده نمی‌شود

**نماینده یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی درباره سفر سوم هیأت دولت به استان یزد گفت: انسجام مورد انتظار در مصوبات هیأت دولت در این سفر دیده نمی‌شود.

"علی‌اکبر اولیاء" در گفت‌وگو با هفته نامه بشارت‌نو گفت: سفرهای هیأت دولت به استان‌های مختلف، فرصتی است برای اینکه هیأت‌وزیران با مسئولان استانی تعامل و همفکری داشته باشند و نظرات مردم را بشنوند. از این منظر، این سفرها می‌تواند آثار مثبت و خوبی را به همراه داشته باشد که امیدوارم استان یزد هم از این نظر بهره کافی را ببرد.

او ادامه داد: درباره مصوبات این سفر اما بحث‌هایی مطرح است. هر چند برخی مسئولان، میزان تحقق مصوبات سفرهای اول و دوم را به ترتیب بیش از 95 و 60 درصد دانسته‌اند، اما به نظر می‌رسد تعداد زیادی از مصوبات مهم هنوز عملی نشده است. ما این موضوع را در جلسه‌ای که قبل از سفر با معاون اول رئیس‌جمهور، آقای رحیمی داشتیم، مطرح کردیم و از ایشان خواهش کردیم که ضرب‌الاجلی برای اجرایی شدن مصوبات سفرهای قبلی تعیین شود.

وی یادآور شد: در این سفر اخیر، منابعی در این سفر در اختیار کمیته امداد و بهزیستی قرارگرفته است. همچنین 260 مصوبه در ارتباط با همه وزارتخانه‌ها تصویب شده که برای اجرای آنها، پیش‌بینی شده منابع ملی و استانی در اختیار استان قرارگیرد، البته پیش نویس مصوبات هنوز در اختیار ما قرار نگرفته‌است.

این نماینده اضافه‌کرد: به نظر می‌رسد توازن و عدالت لازم در توجه به همه بخش‌ها و مناطق را در برخی از مصوبات شاهد نیستیم که این مسئله، دقت بیشتر مسئولان برنامه‌ریزی استانی و کشوری را می‌طلبد.

اولیاء درباره مصوبات سفرها اظهار داشت: مصوبات سفرهای هیأت دولت، فارغ از روال جاری برنامه ریزی، باید تأکیدی بر اولویت‌هایی باشد که هیأت وزیران برای هر استان تشخیص می‌دهد. با این حال، بنده هنوز یک نظم و منطق برنامه‌ریزی در این مصوبات نمی‌بینم و امیدوارم در فرصت‌های دیگر، مواردی که از نظر دور مانده و در این مرحله مورد توجه قرارنگرفته، جبران شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد عنوان‌کرد: وقتی ما شعار عدالت را مطرح می‌کنیم، باید در عمل هم عدالت را پیاده‌کنیم. با این حساب، امیدوارم مواردی که ممکن است مورد اعتراض بقیه قرار گیرد، اندک باشد. اما به نظرم پروژه‌ها خیلی دقیق و حساب شده انتخاب نشده است. او درباره اهداف فرهنگی دور سوم سفرها بیان‌کرد: در ارتباط با پروژه‌های فرهنگی، در کارگروه فرهنگ و هنر و بعد در خود دولت، چارچوب‌ها مشخص شد که قرار شد انتخاب پروژه‌ها از طریق خود استان باشد که امیدواریم این مسئله نیز دقیق و حساب شده صورت پذیرد.

اولیا در ارزیابی کلی خود از مصوبات سفر سوم هیأت دولت گفت: تصورم این است که خیلی به صورت جامع و حساب شده به مسائل نگاه نشده، مثلاً یک دفعه در چند روستا قرار شده ورزشگاه ساخته شود، در حالی که مصوبات سفر نباید جایگزینی برای برنامه‌ریزی معمول استانی باشد، بلکه باید تأکید و تسریعی بر حوزه‌های اولویت دار استان مثل صنعت، محیط زیست، گردشگری و... باشد اما اینکه چهار روستا را نام ببریم و چهار روستای دیگر را خیر، درست نیست.

  • کد خبر : 36618
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار