خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/06/03 - 16:56
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها

انتقاد عضو کمیسیون بهداشت و درمان از تعلل در استخدام 20 هزار پرستار

**عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، درباره استخدام 23 هزار پرستار در سال جاری، گفت: برخلاف اظهارات وزیر بهداشت و درمان هنوز هیچ لایحه‌ای از سوی دولت به مجلس در این رابطه ارسال نشده است.

"حسین حسنی‌بافرانی" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، با اشاره به صحبت‌های اخیر وزیر بهداشت در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه 2 سیما، اظهار داشت: طبق گفته خانم دستجردی تمام مراحل استخدام 23 هزار پرستار طی شده است و تنها منتظر مجوز مجلس هستند، برخلاف صحبت‌های ایشان بنده متعجبم که هیچ لایحه‌ای از سوی دولت مبنی بر استخدام این پرستاران تاکنون به مجلس و حتی به کمیسیون ارائه نشده است.

نماینده مردم نائین در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: در درجه نخست معاونت توسعه نیروی انسانی ریاست جمهوری مجوز این کار را صادر باید کند که قطعا این کار را کرده‌اند، اما صحبت‌های اخیر وزیر بهداشت تعجب‌برانگیز است.

وی افزود: باید به این نکته نیز توجه داشت که مساله استخدام جزو اختیارات دولت است و نیازی هم به مجوز مجلس ندارد.

حسنی‌بافرانی با تاکید بر اینکه نیاز به استخدام این نیروها احساس می‌شد، تصریح کرد: با توجه به قانون تعدیل ساعت کار پرستاران و برای جبران بار مالی این قانون، استخدام 23 هزار پرستار به خصوص در بیمارستان‌های دولتی باید صورت بگیرد، که اگر استدلال‌های دولت در این رابطه بررسی شود، قطعا آرای بسیار زیادی را در مجلس کسب خواهد کرد.

پیش از این رئیس جمهوری در روز پرستار در حالی از استخدام 23 هزار پرستار و اجرای قانون کاهش ساعت کاری خبر داد که تصور می‌شد این طرح به زودی اجرا خواهد شد، اما هنوز با وجود پیگیری‌‌های مکرر وزارت بهداشت و موافقت معاونت سرمایه انسانی استخدام 20 هزار پرستار، اجرایی نشده است.

  • کد خبر : 25968
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار