خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/02/25 - 17:45
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی,کمیسیون ها
فلاحی در تشریح دستور کار کمیسیون آموزش مطرح کرد:

انتقاد از سازمان اداری و استخدامی به علت عدم انجام به تکالیف در جذب و استفاده از ظرفیت نخبگان

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به برگزاری جلسه کمیسیون آموزش با حضور وزیر علوم و رئیس بنیاد ملی نخبگان، گفت: در این جلسه نسبت به سازمان اداری و استخدامی به علت عدم انجام به تکالیف در جذب و استفاده از ظرفیت نخبگان انتقاد شد.

احمد حسین فلاحی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح نشست امروز(سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه) کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی که با حضور وزیر علوم، معاونان وی، رئیس بنیاد ملی نخبگان، معاون وزیر بهداشت برگزار شد، گفت: بررسی عوامل موثر بر مهاجرت نخبگان و ارائه راهکارهایی برای مواجهه با آن در دستور کار کمیسیون قرار داشت.

 نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در جلسه امروز در خصوص علل خروج نخبگان آمارهای ارائه شده در این خصوص و راهکارهای موثر بر  کاهش میزان مهاجرت نخبگان بحث و گفتگو و گزارش‌های خوبی از سوی بنیاد ملی نخبگان و وزارت بهداشت در کمیسیون ارائه شد.

 فلاحی تصریح کرد: نکته حائز اهمیت در مهاجرت نخبگان این است که آمارهای واقعی مهاجرت باید از مراجع رسمی دنبال شود نه از رسانه‌هایی که قصد سیاه نمایی در این زمینه دارند.

وی اضافه کرد: همچنین در این جلسه از کم کاری نسبت به دستگاه‌های اجرایی که در زمینه جذب نخبگان مسئولیت داشتند، انتقاد شد و طرح‌هایی از قبیل طرح شهید زین الدین که به جذب نخبگان اختصاص داشت بدون نظر بنیاد ملی نخبگان اجرایی شد. لذا به ویژه از سازمان اداری و استخدامی و سازمان و برنامه و بودجه و سایر دستگاه‌ها در قبال تکالیف در زمینه جذب نخبگان انتظار وجود دارد. 

 این نماینده مردم در مجلس اضافه کرد: در این جلسه همچنین در خصوص حذف مالیات پلکانی اساتید و  راه حمایت از نخبگان تاکید شد.

 سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس افزود: همچنین لایحه ای در بنیاد ملی نخبگان در دست تدوین است که مجلس آینده باید این لایحه را برای استفاده از ظرفیت بنیاد ملی نخبگان مصوب کند./

پایان پیام

  • کد خبر : 378444
کلمات کلیدی
احسان کاظم زاده نظری
خبرنگار

احسان کاظم زاده نظری

آخرین اخبار