خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/11/19 - 10:53
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
سروری از جلسه صبح امروز کمیسیون امنیت ملی مجلس خبر داد:

انتخاب کامران و کوثری برای عضویت در کمیسیون تلفیق

عضو کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس، از انتخاب حسن کامران و اسماعیل کوثری برای عضویت در کمیسیون تلفیق در جلسه صبح امروز این کمیسیون خبر داد.


پرویز سروری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، درباره جزئیات جلسه صبح امروز(چهارشنبه 19 بهمن) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: تقریبا ساعت 9 صبح اکثریت اعضا در محل کمیسیون برای انتخاب دو نماینده برای شرکت در نشست‌های کمیسیون تلفیق تشکیل جلسه دادند.



نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از میان حسن کامران، مصطفی کواکبیان و اسماعیل کوثری نمایندگان اصفهان، سمنان و تهران، دو نفر برای عضویت در کمیسیون تلفیق از سوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس انتخاب شدند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: پس از آنکه 19 نفر از اعضا درباره انتخاب نمایندگان این کمیسیون برای عضویت در کمیسیون تلفیق رأی دادند شمارش آراء مشخص کرد که حسن کامران و اسماعیل کوثری از طرف کمیسیون امنیت ملی در جلسات کمیسیون تلفیق شرکت خواهند کرد.



به موجب ماده 213 آیین نامه داخلی مجلس، به‏منظور تنظیم اصول و مفاد برنامه‏هاى توسعه و لوایح بودجه کل کشور و ایجاد هماهنگى بین کمیسیون‏هاى تخصصى مجلس شوراى اسلامى، پس از تقدیم لایحه مربوط از سوی دولت به مجلس، کمیسیون تلفیق مرکب از اعضاى ذیل تشکیل مى‏شود:



همه اعضاى کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات.



دو‏ نفر از هریک از کمیسیون‏هاى دیگر (غیراز کمیسیون‏هاى تحقیق و تدوین آئین‏نامه داخلى مجلس).



اعضاى مذکور در بند 2 از سوی کمیسیون‏هاى مربوطه انتخاب و به هیئت رئیسه مجلس معرفى مى‏شوند.



مأموریت این کمیسیون تا تصویب نهایى قانون برنامه توسعه و یا لایحه بودجه سالانه کل کشور ادامه مى‏یابد.



در تبصره این ماده آمده است: کمیسیون تلفیق با حضور اکثریت مطلق اعضاء رسمیت می‌یابد./



پایان پیام

  • کد خبر : 68557
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار