خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/06/30 - 18:52
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
نماینده مردم قصرشیرین در مجلس:

امروز هیچ حمایتی از مردم مناطق جنگ‌زده نمی‌شود

**نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلان‌غرب در مجلس، با توجه به در پیش بودن هفته دفاع مقدس گفت: اقدامات خوبی برای بازسازی شهرهای جنگ‌زده انجام شد؛ اما متاسفانه این زحمات فقط منوط به چند سال نخست بعد از جنگ بود.

"فرهاد تجری" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، با بیان اینکه امروز هیچ حمایتی از سوی دولت به مردم مناطق جنگ‌زده نمی‌شود، اظهار داشت: متاسفانه مردم این مناطق از هیچ‌گونه تسهیلات و امتیازی برخوردار نیستند.

وی افزود: همین امر باعث شده است که مردم انگیزه حضور در مناطق جنگ‌زده را از دست بدهند. ما در این مناطق و در مرزها امنیت روحی و روانی نداریم و این به دلیل عدم عنایت و توجه کافی مسئولان نسبت به این مناطق است.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلان‌غرب، گواور، سومار، نفت‌شهر و خسروی در مجلس، افزایش بیکاری در این مناطق را یکی از معظلات بزرگ دانست و گفت: عدم اشتغال مردم یکی از مواردی است که آنها را رنج می‌دهد و این معضل به دلیل عدم امتیازاتی است که هیچ‌گاه به مناطق  جنگ‌زده تعلق نگرفت.

تجری تاکید کرد: اگر امکانات کافی برای این مردم وجود نداشته باشد، انگیزه‌ای هم برای آنها باقی نمی‌ماند. به طوری که جمعیت شهرستان قصرشیرین قبل از جنگ 56 هزار نفر بود؛ اما در حال حاضر به کمتر از 25 هزار نفر رسیده است. همین امر اقدامات اساسی و ضربتی مسئولان را می‌طلبد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، با بیان اینکه همه ما مدیون خون و ایثارگری شهدا و جانبازان هشت سال دفاع مقدس هستیم افزود: با توجه به بزرگی ایثار و از خود گذشتگی آنها امیدواریم هم از بعد مادی و هم معنوی جامعه و مسئولان بتوانند پاسخگوی این عزیزان باشند.

وی تصریح کرد: ما جانبازانی را داریم که وضعیت جسمی آنها باعث مشکلاتی برای خود و خانواده‌هایشان شده است، شاید برای هر انسانی قابل تحمل نباشد. بنابراین، جا دارد مردم و خصوصا مسئولان که متولیان این امر هستند اقدامات خوب و موثری برای این عزیزان انجام دهند.

تجری گفت: برخلاف زحماتی که در این راه صورت گرفته است متاسفانه هنوز به جانبازان ادای دین نشده است و امروز فقط افتخار عنوان جانبازی را دارند.

  • کد خبر : 27871
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار