خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/09/23 - 10:29
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
حجت الاسلام محمدرضا امیری:

امروز خدمتگذاری به مطالبه مردمی تبدیل شده است

**نماینده مردم کهنوج، منوجان، رودبار جنوب و قلعه گنج گفت: امروز خدمتگزاری نه تنها به ارزش، بلکه به مطالبه مردمی تبدل شده و مردم خوب تشخیص می‌دهند که چه کسی به دنبال خدمت به مردم و چه کسی به دنبال خدمت به خود است.

محمدرضا امیری درگفتگو با هفته‌نامه «نگارستان» کرمان اظهار داشت: جلسات شورای اداری باید فضای همدلی و وفاق را در میان مسئولان ایجاد کرده و بیشتر کند.

محمدرضا امیری افزود: یکی از امتحانات الهی واگذاری مسئولیت و دادن اختیارات به افراد است و اگر این مسئولیت‌ها ابزاری برای پیاده کردن خواهش‌های نفسانی و درونی انسان و همچنین منفعت‌های شخصی، گروهی و جناحی باشد، ابزاری برای زورگویی است و همه این‌ها نتیجه غفلت از خداوند، دستورات شرع و احکام نورانی اسلام است.

وی تصریح کرد: این نوع نگاه به تعبیر بزرگان، اهل نظر و فرهیختگان مستی می‌آورد و مستی قدرت و اختیار از هر نوع مستی خطرناک‌تر و شرم‌آورتر است و مانند سلاح مرگباری است که در اختیار فرد غیرعاقل و کودک قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: اگر این مسئولیت در اختیار فردی عالم و مدبر قرار گیرد و خدمت آن همراه با تقوای الهی باشد، این ابزار قدرت و اختیار، ابزار خدمت می‌شود و نعمت و برکت به همراه دارد و خداوند درهای نعمت را می‌گشاید و راه را نشان می‌دهد.

امیری گفت: باید این فرصت برای خدمت را که در اختیار همه ما مدیران حکومت الهی و اسلامی قرار دارد، یک هدیه و مائده الهی بدانیم.

وی بیان داشت: باید به دنبال این مهم باشیم که از این فرصت و نعمت به درستی استفاده کنیم و چنین نگاهی به مسئولیت داشته باشیم و آنگاه خداوند عزت می‌دهد و افراد را عزیز می‌کند.

وی با اشاره به جایگاه امام راحل در جامعه گفت: امام خمینی (ره) با جایگاه رفیعشان قبل و بعد از انقلاب با توجه به آن رسالت و مسئولیتی که مردم بر دوش ایشان گذاشتند، نگاه ویژه‌ای نسبت به مردم داشتند و فرمودند «اگر به من خدمتگزار بگویید بهتر است تا رهبر».

نماینده مردم کهنوج، منوجان، قلعه گنج و رودبار جنوبی افزود: امام راحل در راستای رضای الهی و ادای تکلیف عمل ‌کرد و خداوند نیز عنایت خود را شامل حال ایشان کرد. وی تصریح کرد: شهیدان رجایی و باهنر نیز به مسئولیت‌ها چنین نگاهی داشتند و در زمان صدارت خاضع و خاشع بودند.

وی خاطرنشان کرد: امام راحل در مورد شهید رجایی می‌فرمایند: «‌شهید رجایی عقلش بیشتر از علمش است» و وی توانست آن را در راستای خدمت به مردم به کار گیرد و خودش را مقلد امام راحل می‌دانست.

وی با اشاره به اینکه شهیدان رجایی و باهنر به عنوان افتخار کشور به جایگاه‌ها و مقام‌ها اعتبار و آبرو می‌دادند، گفت: پست، مقام، وزارت و ریاست جمهوری برای شهید رجایی اهمیت نداشت و ایشان بود که به این جایگاه‌ها اعتبار می‌بخشید.

امیری تصریح کرد: مقام معظم رهبری طی رهنمودهای خود فرمودند که برای رسیدن به چشم‌انداز و جایگاهی که ایران باید داشته باشد، باید توجه شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز خدمتگزاری نه تنها به ارزش، بلکه به مطالبه مردمی تبدل شده و مردم خوب تشخیص می‌دهند که چه کسی به دنبال خدمت به مردم و چه کسی به دنبال خدمت به خود است.

امیری گفت: مردم خدمتگزاران خود را به خوبی می‌شناسند و قدردان آن‌ها هستند و با تمام مشکلاتی که ممکن است، در زندگی آنها باشد، از آنها پشتیبانی می‌کنند. وی اظهار داشت: این دولت، دین‌باور و دین‌محور است و جهت‌گیری آن مبتنی بر عدالت و مهرورزی است و تمام تلاش‌ها برای تحقق آرمان‌های الهی و زبان گویای مظلومان عالم است.

وی ادامه داد: عزت مسلمانان جهان و عزت ایرانی اسلامی سرلوحه کار دولت است و همین دولت در مقابل مردم فروتنی دارد و در سفرهای مختلف رئیس‌جمهور به میان ملت می‌رود. امیری افزود: این دولت در مقابل دشمنان با صلابت و محکم ایستاده و در برابر مردم خاضع و فروتن است.

وی تصریح کرد: این دولت به بیت‌المال حساس و ساده‌زیست است و پرهیز از تجمل و اسراف را در برنامه کاری خود دارد و به فکر محرومان و مستضعفان است و در مسائل خارجی همیشه ابتکار عمل دارد.

امیری خاطرنشان کرد: کار و تلاش باید سرلوحه همه ادارات استان کرمان باشد و هیچ دستگاه اجرایی نباید، علیه دستگاه دیگر شکایت کند، همه ما از یک دولت و خانواده هستیم، همه امکانات دولت باید در اختیار مردم باشد و در یک مسیر کار کنند و تلاش کنیم تا چهره استان تغییر کند.

  • کد خبر : 33520
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار