خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/08/01 - 22:22
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
در نشست کمیسیون اجتماعی تصویب شد

افزایش فوق‌العاده کارکنان دیوان محاسبات طی 5 سال

دبیر دوم کمیسیون اجتماعی مجلس از تصویب افزایش 200 درصدی فوق العاده کارکنان دیوان محاسبات و همچنین تشکیل کمیته‌ای برای بررسی طرح برقراری فوق‌العاده خاص کارکنان هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.


صمد فدایی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت در مورد نتایج حاصل شده از نشست عصر امروز کمیسیون اجتماعی، گفت: اعضای کمیسیون اجتماعی امروز بررسی پیشنهاد دیوان محاسبات کشور در خصوص اصلاح فوق‌العاده جذب کارکنان این دیوان موضوع ماده ۷ آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۷ قانون استخدامی را در دستور کار خود داشتند.



نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دیوان محاسبات پیشنهاد داده بود تا طی 5 سال فوق العاده کارکنان این ارگان 200 درصد اضافه شود.



وی گفت: این پیشنهاد موافق و مخالفانی داشت که در نهایت اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس به آن رای موافق داد.



فدایی یادآور شد: دیوان محاسبات کشور، دستگاهی است که مجلس را درانجام وظایفش یاری می‌کند و از آنجا که وظایف دیوان وظایف خطیری است، ما لازم می‌دانیم تا کارکنان این سازمان از نظر مالی دغدغه نداشته باشند تا در کار خود موفقیت بیشتری کسب کنند.



دبیر دوم کمیسیون اجتماعی مجلس دستور دیگر نشست امروز کمیسیون اجتماعی را بررسی طرح برقراری فوق‌العاده خاص کارکنان هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی حوزه ستادی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد و گفت: تعدادی از پرسنل دانشگاه علوم پزشکی که لیسانس و فوق لیسانس دارند اجازه حضور در هیات علمی را ندارند در حالی که در وزارتخانه‌های دیگر مثل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از ابتدای امسال از طریق جذب فوق‌العاده این امکان فراهم شده است.



فدایی ادامه داد: این طرح نیز موافق و مخالفانی داشت که در نهایت قرار شد کمیته‌ای با حضور نمایندگانی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاونت راهبردی و نیروی انسانی رئیس جمهوری و نمایندگان عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تشکیل شود تا با بررسی این موضوع در مورد آن تصمیم‌گیری کند.



دیبر دوم کمیسیون اجتماعی همچنین درباره نتیجه تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی که قرار بود هفته گذشته در کمیسیون اجتماعی تعیین تکلیف شود، اظهار کرد: قرار است روز سه‌شنبه هیات رئیسه کمیته تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی در این مورد نشستی داشته باشند و نتیجه را به کمیسیون اجتماعی اعلام کنند تا درمورد آن تصمیم گیری شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 61432
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم