خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/01/21 - 13:23
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
مفتح خبر داد:

افزایش سقف معافیت مالیاتی درآمد سالانه کارمندان

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 90 با تاکید بر افزایش سقف درآمد سالانه غیرمشمول مالیات برای کارمندان دولت گفت: سقف این درآمد به 58 میلیون و 200 هزار ریال افزایش یافت.


به گزارش خبرنگار خانه ملت (www.icana.ir) "محمدمهدی مفتح"  در نشست خبری امروز (یکشنبه 21 فروردین) با خبرنگاران با بیان این که کمیسیون تلفیق در نشست امروز نیز به بررسی منابع و احکام درآمدی لایحه بودجه پرداخت، اظهار داشت: حکم درآمدی لایحه بودجه درباره نقشه‌های کاداستر(نقشه هوایی و حدود اربعه اراضی) برای تثبیت مالکیت و همچنین موضوع هزینه های این طرح بررسی شد و بر این اساس مقرر شد که در سال 90 سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مبلغ 200 هزار ریال برای هر نقشه و یک میلیون و 500 هزار ریال برای واگذاری آن به ازای هر هکتار به حساب سازمان ذخیره ارزی واریز کند.



سخنگوی کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: همچنین مقرر  شد که درآمد اختصاصی سازمان هلال احمر به نسبت درصد سهم این سازمان از درآمدهای دولت ثابت  مانده و با مبلغ 525 میلیارد ریال لحاظ شود.



وی درباره منابع درآمدی مربوط به بیمه ها و به ویژه بیمه شخص ثالث گفت: مقرر شد که بیمه ها همزمان با صدور بیمه نامه شخص ثالث 10 درصد از مبلغ دریافتی بیمه را به حساب خزانه واریز کند.



مفتح توضیح داد:در ازای واردات هر کیلو میوه و سبزیجات 500 ریال از سوی دولت اخذ شود که این رقم همانند سال گذشته عینا در بودجه 90 نیز تصویب شده است.



این نماینده با بیان این که کمیسیون تلفیق با اصلاح یک سری از بندهای بخش درآمدهای بودجه  تغییراتی را در این بخش به وجود آورده است اظهار کرد: در بندهای لایحه بودجه، به بانک مرکزی اجازه داده شد تا به منظور افزایش سهم تسهیلات ارزی، مبلغ 50 هزار میلیارد ریال را به بانک‌های عامل یا دولتی اختصاص دهد.همچنین براساس این حکم وزارت اقتصاد و بانک مرکزی موظف شده اند تا حداقل 10 هزار میلیارد دلار را برای تامین مالی سرمایه گذاری بخش های غیردولتی،  از خارح از کشور تامین کنند.



وی تاکید کرد: به شرکت های وابسته و تابع وزارتخانه های راه و ترابری ، نیرو، مسکن و شهرسازی و نفت اجازه داده شد تا با تضمین بانک عامل، تا سقف 200 هزار میلیارد ریال برای تامین مالی طرح های عمرانی انتفاعی خود، اوراق مشارکت صادر کنند. همچنین به صورت اختصاصی برای وزارت راه این مجوز صادر شد که شرکت‌های دولتی تابع این وزارتخانه به منظور تسریع در پروژه های راهسازی و با تضمین دولت، تا سقف 40 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت منتشر کند.



عضو کمیسیون جهاد اقتصادی مجلس ادامه داد: همچنین به وزارت نیرو نیز اجازه داده شده است تا برای تکمیل پروژه های مربوط به آبهای مرزی و مشترک،  10 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت با تضمین دولت منتشر کند.



نماینده دور هشتم مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برای تامین پیش پرداخت ریالی طرح های دولتی، برای اخذ وام از خارج از کشور مقرر شده است که با دستور بالاترین مقام دستگاه اجرایی، این پیش پرداخت از محل اعتبارهای عمرانی تامین شود. به این ترتیب حجم عمده ای از امکانات مالی در اختیار پروژه های عمرانی کشور قرار می گیرد.



مفتح یادآور شد : افزایش سرمایه بنگاه های اقتصادی که ناشی از تجدید ارزیابی باشد، مشروط به این که در 5 سال گذشته ارزیابی جدیدی ارائه نکرده و سهم استهلاک آنها از محل درآمدهای جدید تامین شده باشد، از پرداخت مالیات معاف شده است.



سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه گفت: در رابطه با سقف مندرج در ماده 84 و 85 قانون مالیات ها مقرر شد که  رقم 58 میلیون و 200 هزار ریال سقف درآمد سالانه غیرمشمول مالیات برای  کارمندان دولت تصویب و با  افزایش این مقدار دریافتی  10 درصد از آن  به عنوان مالیات بر درآمد کارمندان لحاظ شود.

  • کد خبر : 42818
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار