خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/08/12 - 11:05
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
حمیدرضا پشنگ در آستانه فصل بارش ‌هشدار داد:

افزایش خطر سیل‌ به دلیل انسداد آبراهه‌های منطقه

**عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از افزایش خطر سیل‌ در مناطق مرزی میرجاوه به سبب انسداد فیزیکی مرزها در مسیر رودخانه‌های فصلی خبر داد.

"حمیدرضا پشنگ"، نماینده مردم خاش و میرجاوه در مجلس شورای اسلامی ضمن بیان این مطلب هشدار داد: الان با شروع فصل پاییز و شروع بارش‌های فصلی در منطقه مرزی میرجاوه از میل 72 در «ریگ ملک» تا «تهلاب» (تالاب) اکثر زمین‌های مزروعی مورد تهدید جدی سیل‌بردگی قرار دارند زیرا به سبب همین اجرای پروژه انسداد مرزها و عدم انجام کار کارشناسی مسیر و آبراهه‌های محلی مسدود شده و هنگام سیل‌های موسمی احتمال خسارت جانی و مالی افزایش یافته است.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در حال حاضر خطر سیل‌بردگی با این انسداد آبراهه‌ها بسیار افزایش یافته است اما کسی به آن توجه نمی‌کند. این خطر هم متوجه اماکن دولتی در میرجاوه و هم اماکن مردم است. خطر سیل و بروز آن به سبب انسداد آبراهه‌ها بالاست و همه اماکن و پایگاه‌های ما را تهدید می‌کند.

نماینده مردم خاش و میرجاوه همچنین به نبود راه ارتباطی در حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و افزود: البته ما جاده مرزی نظامی داریم که چون اعتبار نداشته به مرور تخریب شده است. به جرات  می‌گویم که مردم از ناحیه مرز در میل 72 در «تارونک» به سبب نبود جاده در یک زندان شبانه‌روزی به سر می‌برند. با توجه به اینکه راه ارتباطی مستقلی از جاده مرزی نظامی وجود ندارد امکان تردد مردم به صفر می‌رسد و همین سبب شده تا به حال ده‌ها و شاید صدها نفر مصدوم و بیمار به دلیل نبود راه جان سپرده‌اند.

وی ادامه داد: هزینه‌های رفاهی برای مردم در این منطقه چه در مقوله بهداشت و درمان و چه نیازهای اولیه دیگر بالاست. اثرمنفی دیگر این وضع متوجه بحث‌های امنیتی است. علاوه بر این اگر جاده‌های مرزی توسعه می‌یافت مبادلات مرزی از طریق بازارچه‌های مرزی وضع اقتصادی مردم را نیز بهبود می‌بخشید. اینها همه در کنار هم امنیت را به وجود می‌آورد.

عضو کمیسیون عمران با اشاره به هشدارهایی که در این زمینه به مسئولان داده است تصریح کرد: با وزیر کشور و وزیرراه و ترابری مکاتباتی داشته‌ام اما هنوز بدون پاسخ باقی مانده است. با دستگاه‌های امنیتی نیز موضوع را مطرح کرده‌ام. این در حالی است که بودجه و اعتبار سال جاری انسداد فیزکی مرزها 106 میلیاردتومان بوده که با وجود آنکه تا کنون تخصیص نیافته به نظر می‌رسد لازم است در هزینه‌کرد آن تجدید نظر شود.

  • کد خبر : 30665
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار