خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/10/12 - 17:42
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
غفوری فرد تاکید کرد:

افزایش بودجه ورزش با تشکیل وزارت ورزش وجوانان

**رییس اسبق سازمان تربیت بدنی با اشاره به تصویب تشکیل وزارت ورزش و جوانان در مجلس تاکید کرد: با تشکیل وزارت ورزش و جوانان و حق رای وزیر در هیات دولت، زمینه بیشتری برای ارتقای ورزش کشور فراهم می‌شود.

"حسن غفوری فرد" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، همواره به دنبال کوچک کردن دولت بوده ایم، تصریح کرد: سیاست های کلی نظام، دولت و مجلس بر کوچک شدن دولت است که با ادغام دو سازمان ملی جوانان و تربیت بدنی و ایجاد وزارت ورزش و جوانان به این هدف والا دست خواهیم یافت.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات تصریح کرد: با ادغام دو سازمان ملی جوانان و تربیت بدنی و تشکیل این وزارتخانه حجم کارها و دغدغه‌های دولت کاهش خواهد یافت و قوه مجریه می‌تواند نیروی خود را در کارهای اساسی صرف کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: شرح وظایف سازمان تربیت بدنی و سازمان ملی جوانان با یکدیگر متفاوت است اما در وزارت ورزش و جوانان یک مدیریت بر این دو حوزها اعمال خواهد شد.

به گفته این نماینده در حال حاضر وزارتخانه های نیرو، جهاد کشاورزی و بازرگانی شرح وظایف مختلفی دارند اما در نهایت تمام بخش های وزارتخانه ها در قالب یک مدیریت اداره می‌شود.

غفوری فرد توضیح داد: به طور مثال وزارت نیرو مسئولیت حوزه های مختلفی چون آب، برق و گاز را برعهده دارد، یا وزارت جهاد کشاورزی مشکلات بخش های کشاورزی، دامداری و مراتع را زیر نظر دارد، همچنین بحث بازرگانی در داخل و خارج کشور از یکدیگر متفاوت است، با این حال مدیریت وزارتخانه ها یکسان است، پس نمی توان گفت ادغام این دو سازمان به دلیل متفاوت بودن شرح وظایف درست نیست.

غفوری فرد با اشاره به مصوبه مجلس در برنامه پنجم توسعه کشور، افزود: نمایندگان با رای مثبت خود خواهان کاهش وزارتخانه های دولت به 17 وزارتخانه در طول پنج سال برنامه توسعه کشور شدند، در نتیجه ادغام سازمانهای ملی جوانان و تربیت بدنی در راستای مصوبه مجلس و کاهش تصدیگری دولت است.

رییس سابق سازمان تربیت بدنی کشور، تاکید کرد: ایجاد وزارتخانه ورزش و جوانان کمک شایانی به ارتقا وضعیت ورزش کشور می کند؛ زیرا با داشتن وزیر ورزش و حق او در هیات دولت، می توان از بودجه مناسبی برای ورزش برخوردار بود.

وی افزود: همانطور که می دانید برای تقسیم بودجه سالانه تنها رییس جمهور و وزرا در هیات دولت حق رای دارند به همین جهت شخص اول ورزش کشور که همان رییس سازمان تربیت بدنی است در تعیین بودجه ورزش نقشی نداشت، اما با ایجاد وزراتخانه ورزش و جوانان از این به بعد می توان اعتبارات مناسبی برای بهبود وضعیت ورزش کسب کرد.

غفوری فرد تاکید کرد: به اعتقاد بنده با تشکیل وزارتخانه ورزش و جوانان و داشتن وزیری ویژه برای این حوزه ها ورزش کشور ارتقا خواهد یافت.

  • کد خبر : 34875
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار