خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1391/07/25 - 17:35
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
در نشست امروز کمیسیون اجتماعی انجام شد؛

افزایش اعتبار اسناد وام‌های شرکت‌های روستایی، عشایری و صیادی

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در مورد دستور کار امروز این کمیسیون گفت: لایحه اصلاح قانون اعتبار اسناد عادی وام های پرداختی شرکت‌های روستایی، عشایری و صیادی به اعضاء مصوب 1365 مورد بررسی قرار گرفت.


امیر‌حسین قاضی‌زاده هاشمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، در تشریح دستور کار نشست صبح امروز (سه‌شنبه 25 مهرماه) اظهار داشت: تا پیش از این به موجب قانون در صورتی که اعضای شرکت‌های روستایی، عشایری و صیادی  تا سقف 2 میلیون ریال تسهیلات دریافت می‌کردند نیازی به ارائه چک و سفته نداشتند که به دلیل پایین بودن این رقم و با اصلاح قانون مذکور، مقرر شد این سقف تسهیلات به 30 میلیون ریال افزایش یابد.



نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: همچنین امروز طرح اصلاح قوانین نحوه معرفی انتخاب و فعالیت ناظرین و ساماندهی امور نظارتی مجلس شورای اسلامی نیز بررسی شد که تنها یک ماده آن به تصویب رسید.



وی در مورد دستور کار نشست عصر امروز (سه‌شنبه 25 مهرماه) نیز عنوان کرد: در این جلسه طرح الحاق یک تبصره به ماده قانون مقرارت استخدامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مصوب سال 1379 با اصلاحاتی به تصویب رسید.



قاضی‌زاده هاشمی اضافه کرد: طبق قانون جانبازان ارتشی، مستمری دریافت می‌کنند که با الحاق یک تبصره به ماده قانون مذکور مقرر شد مستمری برای بسیجیان و پاسداران جانباز نیز برقرار شود.



سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: دیگر دستور کار عصر امروز این کمیسیون، طرح دوفوریتی استفساریه  تبصره (۲) ماده واحده قانون اصلاح بند (و) ماده ( ۴۴ ) قانون برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه بود که پس از یک بررسی اولیه به جمع‌بندی نرسید و ادامه بررسی آن به جلسات هفته آینده کمیسیون اجتماعی موکول شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 85803
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار