خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/03/24 - 16:58
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
در جلسه امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات مقرر شد؛

افزایش اعتبارات دانشگاه پیام نور در لایحه بودجه سال آینده

در جلسه امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، مقرر شد رییس دانشگاه پیام نور کشور ماه آینده گزارشی از وضعیت این دانشگاه و نسبت استاد به دانشجو و همچنین سرانه آموزشی و رفاهی آن به کمیسیون ارائه کند و همچنین در لایحه بودجه سال آینده کشور مشکلات دانشگاه پیام نور منعکس شود.


"سعدالله نصیری‌قیداری" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت (www.icana.ir)، در تشریح مباحث بررسی شده در جلسه امروز عصر کمیسیون آموزش و تحقیقات اظهار کرد: جلسه امروز کمیسیون با حضور رییس دانشگاه پیام نور کشور و همچنین  معاون ایشان برگزار شد که طی آن رئیس دانشگاه توضیح‌هایی از وضعیت این دانشگاه ارائه کرد.



نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس، با بیان اینکه نمایندگان سئوال‌ها و انتقادهای خود را در رابطه با دانشگاه پیام نور مطرح کردند، افزود: زیاری رئیس دانشگاه پیام نور با توجه به کمبود وقت به تمام سئوال‌ها به طور خلاصه پاسخ داد؛ اما انتقادهای جدی از سوی نمایندگان از دانشگاه پیام نور و نه نحوه مدیریت زیاری، مطرح شد.



سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، تصریح کرد: در گذشته، این دانشگاه را بدون نقشه راهی گسترش دادند به طوری که زیاری وارث دانشگاهی شده است که نسبت استاد به دانشجو بسیار نامتناسب است و سرانه فضای رفاهی و آموزشی مشکلات عدیده‌ای دارد؛ اما زیاری بر خلاف تلاش‌های زیادی که در این مدت کرده است باز مشکلات باقی است.



نصیری‌قیداری با تاکید بر اینکه دانشگاه پیام نور دارای یک میلیون دانشجو است و امکانات کافی در اختیار این تعداد دانشجو نیست، گفت: متاسفانه در دانشگاه پیام نور نسبت هیات علمی به دانشجو بسیار کمتر است؛ در واقع 80 درصد از 3200 استادی که در این دانشگاه‌ها تدریس می‌کنند دانشجو و یا استادیار هستند و این موضوع منطقی نیست.

  • کد خبر : 51130
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار