خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/12/08 - 18:18
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
امین حسین رحیمی خبر داد:

اصرار کمیسیون قضایی بر تصویب بودجه 2 هزار و 450میلیارد تومانی قوه قضاییه

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی از اصرار اعضای این کمیسیون برای تصویب بودجه 2 هزار و 450 میلیارد تومانی قوه قضاییه خبر داد.


"امین حسین رحیمی" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، گفت: جلسه امروز کمیسیون قضایی و حقوقی با حضور "احمد توسرکانی" رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور،حجت‌الاسلام و المسلمین "محمدمهدی احمدی میانجی"رییس مرکز شوراهای حل اختلاف قوه قضاییه و کارشناسان معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور به منظور بررسی لایحه بودجه 90قوه قضاییه برگزار شد.



نماینده مردم ملایرافزود: قوه قضاییه با توجه به سطح فعالیت‌هایش بودجه 3 هزار میلیارد تومانی را برای سال آینده پیشنهاد داده بود و در پی گفت‌وگو با اعضای کمیسیون تصمیم گرفته شد تا بودجه ای نزدیک به 2 هزار و 450 میلیارد تومانی برای فعالیت‌های این قوه در نظر گرفته شود.



رحیمی با اشاره به این موضوع که کمیسیون قضایی و حقوقی بر بودجه 2 هزار و 450 میلیارد تومانی اصرار دارد، افزود: در لایحه بودجه 90، بودجه یک هزار و 600 میلیارد تومانی برای قوه قضاییه در نظر گرفته شده است که نشان‌دهنده رشد 30 درصدی بودجه قوه قضاییه نسبت به سال گذشته است.



وی در ادامه با بیان این موضوع که به احتمال زیاد بودجه قوه قضاییه با همان یک هزار و 600 میلیارد تومان اعتبار تصویب خواهد شد، تصریح کرد: بودجه در نظر گرفته شده برای قوه قضاییه با توجه به میزان فعالیت‌ها و وظایفش اندک است و اعضای کمیسیون با جدیت برای افزایش بودجه این قوه تلاش خواهند کرد.



سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی در پایان از ادامه بررسی بودجه قوه قضاییه در جلسات آینده این کمیسیون خبر داد.



اول اسفندماه "محمود احمدی نژاد" رییس جمهور با تاخیری 75 روزه بودجه سال 90 را به مجلس ارائه کرد.



بر اساس ماده 216 آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی کمیسیون‌های تخصصی موظف هستند حداکثر تا 15 روز پس از چاپ و توزیع لایحه، گزارش خود را به کمیسیون تلفیق ارائه نمایند. بررسی بودجه "قوه قضاییه" در حوزه فعالیت‌های  کمیسیون قضایی و حقوقی قرار دارد.

  • کد خبر : 39177
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار