خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/05/30 - 10:01
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
کعبی:

اشتغالزایی نیاز اولیه منطقه آزاد اروند

**نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در‌خصوص معضلات و مشکلات این شهرستان اظهار داشت: آنچه در حال‌حاضر موجبات نارضایتی مردم را پدید آورده مسئله انتقال آب برای مصارف کشاورزی است که موجب شده کشاورزان ناحیه با تهدید جدی روبه‌رو شوند.

"عبدالله کعبی" در گفتگو با فرهنگ جنوب افزود: طرح انتقال آب از رودخانه کارون و سرچشمه‌های آن هم‌اکنون در حال اجراست موجبات خشکسالی برای زمین‌های زراعی و کشاورزی را فراهم می‌کند که متولیان باید آن را مدنظر قرار دهند.

به گفته کعبی، هم‌اکنون طرح انتقال آب از سرچشمه‌های کارون با صرف هزینه‌های فراوانی در دست اجراست و علی‌رغم اینکه صرفه اقتصادی ندارد اما متأسفانه متولیان همچنان آن را پیگیری می‌کنند و اصولاً توجهی به آن مسئله که کشاورزان با کمبود آب مواجه می‌شوند، ندارند.

نماینده مردم آبادان تصریح کرد: اجرای پروژه انتقال آب از سرشاخه‌های کارون کیفیت و میزان آب این رودخانه را به شدت کم می‌کند و این اقدام در شرایطی انجام می‌شود که هم‌اکنون 2میلیارد و 500هزار هکتار زمین مستعد کشاورزی وجود دارد که از این میزان حدود یک‌میلیون و 200هزار هکتار مختص کشاورزی است.

کعبی در بررسی سایر مشکلات این شهرستان اظهار داشت:‌ شهر آبادان از جمله شهرهایی است که از پیش از انقلاب دارای پالایشگاه و فرودگاه بوده است اما علی‌رغم توانایی‌های این شهر در زمینه پالایش و نوآوری فراورده‌های نفتی اساساً پروژه پالایشگاه دوم آبادان به نام پالایشگاه خوزستان با روند کند حرکتی روبه‌روست.

کعبی در ادامه به ظرفیت‌ها و استعدادهای این منطقه در‌خصوص منطقه آزاد اروند اشاره کرد و گفت: علی‌رغم پتانسیل و ظرفیت‌های شهر آبادان و منطقه آزاد اروند تاکنون اقدامات قابل‌توجه تجاری برای این منطقه آزاد لحاظ نشده است.

به گفته وی، از آنجایی که یکی از اهداف راه‌اندازی منطقه آزاد اروند ایجاد اشتغال بوده است اما متأسفانه تاکنون هیچ دستاوردی در این زمینه حاصل نشده است و نبود کار موجبات مهاجرت بسیاری از جوانان را فراهم کرده است.

«کعبی» خاطرنشان کرد: متولیان و دست‌اندرکاران به جای استفاده از نیروهای جوان بومی منطقه از نیروهای بازنشسته غیربومی بهره می‌گیرند که این کار کاملاً خلاف قانون است.

  • کد خبر : 25493
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار