خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/10/13 - 09:55
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
سجادیان تاکید کرد:

استفاده از روش‌های جدید و کم مصرف در ذوب‌آهن

**رییس کارگروه معدن در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:ذوب آهن به روش SLRN هم راستا با صرفه جویی در انرژی و هدفمندی یارانه‌ها است.

"محمدرضا سجادیان" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه در جلسه کارگروه معدن، بهره گیری از روش SLRN مورد بررسی قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: با وجود اینکه این روش در ایران مرسوم نیست اما بسیاری از کشورهای دنیا به خصوص در هند و چین به دلیل صرفه جویی در انرژی از آن استفاده می‌کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: در روش SLRN برای ذوب آهن  نیازی به گاز نداریم بلکه سوخت مورد نظر از ذغال سنگ تامین می شود و از آنجا که کشور ما معادن غنی ذغال سنگ دارد به خوبی می‌توان از این روش بهره گرفت.

به گفته نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس، دومین مزیت روش SLRN به روش های دیگر در این است که این روش به دلیل دورانی بودن کوره ها به برق نیاز ندارد و نیز می‌تواند ژنراتور تولید برق باشد.

سجادیان افزود: نیاز آبی برای احیای آهن ذوب شده در روش SLRN به نسبت روش های دیگر بسیار پایین است به همین جهت در روش جدید SLRN هزینه‌ها کاهش خواهد یافت.

رییس کارگروه معدن در کمیسیون صنایع و معادن با تاکید بر اینکه مرکز پژوهش های مجلس نیز در این زمینه تحقیقاتی انجام داده است، گفت: در جلسه کار گروه که روز سه شنبه 14 دی ماه برگزار می‌شود از بخش های دولتی و خصوصی در حوزه معدن دعوت شده است برای بررسی دقیق تر روش SLRN در مجلس حضور یابند.

به گفته سجادیان، از بخش دولتی نمایندگانی از وزارت صنایع و معادن و شرکت ملی فولاد ایران دعوت شده است همچنین اعضای انجمن فولاد ایران از بخش خصوصی در نشست حضور خواهند داشت.

نماینده مردم خواف و رشتخوار با بیان اینکه برای اولین بار این روش در کارخانه سنگال خواف پیاده شده است، تصریح کرد: روش SLRN به خط تولید جداگانه نیاز دارد به همین جهت نمی توان این روش را در کارخانه های قدیمی پیاده کرد.

سجادیان با اشاره به اینکه روش SLRN برای کارخانه‌های در حال احداث مناسب است، گفت: از آنجا که به دنبال صرفه جویی در انرژی و در حال اجرا هدفمندی یارانه‌ها هستیم روش SLRN بسیار مناسب خواهد بود.

  • کد خبر : 34908
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار